L'acte ha comptat amb la presència, a més del conseller, de la directora general d’Obres Públiques, Roser Obrer, l’alcalde de Tavernes, Sergi González, el regidor d’Urbanisme i Obres Públiques, Josep Llàcer, i membres de la corporació municipal.
L’alcalde de Tavernes, Sergi González, assenyala que “hem donat un nou pas endavant per a fer realitat una reivindicació històrica de Tavernes i donar solució als problemes que ocasiona la CV-50 en el pas pel nostre municipi”.
El regidor d'Urbanisme, Josep Llácer, que durant totes aquestes legislatures ha estat present en les gestions i negociacions del projecto, ha qualificat la presentació d'avui com “un dia històric per a Tavernes. El projecte pren una forma pràcticament definitiva, està molt avançat, a l’espera dels tràmits de consultes i al·legacions i ja és compta amb una proposta concreta d’execució, amb una valoració del cost. Això vol dir que totes els gestions i treballs que el govern de Compromís va iniciar en el 2011 han donat fruit i avui és veu la llum al final del túnel”.
La problemàtica actual de la CV-50 al seu pas per Tavernes
La CV-50 que uneix Tavernes amb Llíria és un dels eixos principals de la xarxa de carreteres autonòmica i uneix les comarques de la Safor, la Ribera Alta, la Foia de Bunyol i Camp de Túria.
La carretera discorre en travessia pel nucli urbà, amb calçada única d'un carril per sentit, voreres d'ample variable i aparcament en tots dos costats, així com nombrosos creus, i fins a la N-332, discorre contigua al polígon industrial del Teularet, sense accessos directes a les naus i parcel·les industrials. La carretera en aquesta zona està composta per un carril per sentit de circulació amb vorals.
Aquest tram de la CV-50 presenta una intensitat de trànsit molt elevat, amb efecte barrera sobre els recorreguts interns dels habitants de Tavernes i amb l'agreujant de no comptar amb una connexió eficaç ni funcional amb la N-332, on té el seu punt d'origen.
Vista de satèl·lit de la zona Teularet i enllaç amb la N-332 |
La solució: Variant al seu pas per Tavernes i connexió amb la N-332
La Conselleria ha projectat una variant de la CV-50 al seu pas per Tavernes i ha dissenyat una connexió directa amb la N-332. D'una banda, en el tram de variant que discorre entre el P.K. 4+500 de l'actual CV-50 i la glorieta al costat del polígon industrial El Teularet s'ha projectat una nova intersecció. En aquest tram, la secció estarà formada per dos carrils, amb control d'accessos i interseccions definides amb glorietes al mateix nivell. La longitud total del tram de nou traçat és de 3,44 km.
Des de la glorieta fins a la connexió amb la N-332 projectada, el traçat s'ajusta a l'existent. Al costat del polígon s'ha previst el desdoblament de la via que tindrà una secció de caràcter urbà amb dues calçades de dos carrils cadascuna, separades per una mitjana enjardinada i amb sengles jardineres en la part exterior de la calçada separant-la del carril de ciclovianants i del polígon industrial i hi haurà control d'accessos.
El pas pels llits d'aigua i camins
Un dels temes que més ha preocupat el govern de Compromís en tot el procés de gestió del projecte, i així ho ha reiterat sempre en les converses i gestions prèvies el regidor d'urbanisme Josep Llàcer, ha estat la necessitat de solucionar l'accés als camins rurals i el pas de llits d'aigua.
Una de les moltes reunions prèvies en la passada legislatura |
Tots aquests problemes han estat tingut en compte en el projecte i, segons s'ha explicat, s'han projectat passos superiors en els llits interceptats del riu Vaca i els barrancs de Malet i el Vergeret i la séquia del Assagador, així com nombroses obres de drenatge transversal que permetin el pas de l'aigua i evitin l'efecte barrera. Per a donar continuïtat a la xarxa de camins existents, s'executaran cinc passos inferiors.
Al llarg de tot el traçat s'ha dissenyat una plataforma reservada per a ús ciclopeatonal de 5,2 km i que arribarà fins a la intersecció amb la CV-603 per a connectar-ho amb el carril existent. Aquest carril tindrà un ramal de connexió sobre la plataforma actual de la CV-50 des de la glorieta al costat del polígon fins a Tavernes.
El projecte està sotmès a avaluació ambiental ordinària, per la qual cosa s'ha elaborat un estudi d'impacte ambiental que defineix els impactes previstos i les mesures correctores a adoptar en el projecte. També s'ha redactat l'Estudi d'Integració Paisatgística.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada