L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 716
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 19.241

dilluns, 17 de febrer del 2025

Licitació del transport de viatgers des de la Valldigna a Gandia i l'hospital i també la línia Tavernes-estació-platja

La línia CV-113 Safor Nord:  Simat-Tavernes-Gandia

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha iniciat el procés de licitació del servei públic de transport regular amb autobús de la línia de titularitat de la Generalitat denominada "València litoral".
 
Aquest nom comprén un conjunt de línies que responen als noms i zones geogràfiques següents: CV-110 La Ribera, CV-111 la Ribera Alta, CV-113 La Safor Nord i CV-114 La Safor Sud. El valor del contracte és de 35.489.943,2 euros, sense impostos, que augmenta fins a 41.937.669,9 euros amb els impostos, per a una duració de la concessió de 10 anys.
 
Línia Tavernes-platja
 
 
Tavernes i la Valldigna estan incloses en el circuit CV-113,  denominat "Safor Nord", que comprén el servei de viatgers fins a Gandia i l'Hospital Francesc de Borja tant per a les  poblacions de Simat, Benifairó i Tavernes com les veïnes Xeraco i Xeresa, encara que s'inclouen desplaçaments fins a Carcaixent i Alzira. També es contempla la línia Tavernes, estació i platja, amb anada i tornada. La resta de poblacions de la Safor s'inclouen en el circuit CV-14 Safor Sud.

Parades línia Simat-Tavernes-Gandia, anar i tornar
 
Parades línia Tavernes-platja, anar i tornar
 
 
Aquest projecte va començar a gestar-se en la passada legislatura i, com vam publicar, va ser aprovat en abril del 2024 i ara arriba el moment de la licitació, amb una previsió de pèrdues dels dos circuits de vora 19 milions durant els 10 anys de la concessió, que serà sufragat per la Generalitat. 
 
Les bases de licitació, que es poden consultar en la Plataforma de Contractació del Sector Públic (PCSP), indiquen que las empreses de transport  interessades a prestar el servei poden presentar les ofertes fins el dia 11 del pròxim mes de març.  El dia 20 d'eixe mes la mesa de contractació obrirà els sobres de l'oferta tècnica i en el mes d'abril serà el torn dels sobres amb la proposta econòmica.
 

 
Amb eixos condicionants,  els contractes podrien adjudicar-se abans de l'estiu, però hauran de passar uns mesos per completar documents i posar en funcionament el servei amb les noves adjudicatàries.
 
La  PCSP indica també la possible distribució dels horaris dels serveis, que no publiquem perquè no estarien vigents fins a l'inici de la nova concessió, a més de poder haver molts canvis dins de les propostes de millores que les empreses presenten en la licitació.