L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 716
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 19.241

dimarts, 18 de febrer del 2025

Una nova poalada d'aigua ben freda per al "Tren de la Costa", en aquest cas del Ministre de Transports Óscar Puente

 

El ministre Óscar Puente ha anunciat  que el 2027 hi haurà alta velocitat entre Alacant i València. Si es fa realitat, serà una bona notícia per als valencians i valencianes, però no per a tots, perquè els milers i milers que vivim a les comarques de la costa (la Valldigna, la Safor, les dues Marines, l'Alacantí) seguirem sense poder desplaçar-nos amb facilitat a Alacant. El ministre  el "Tren de la Costa" ni el va nomenar.

I més encara per als habitants de les dues Marines alacantines, amb nuclis poblacionals i turístics tan importants com Dénia, Benissa, Pego, Calp, Altea o Benidorm, condemnats a usar per anar a València o Alacant el cotxe particular o serveis públics a precari en carreteres que estan saturades la major part de l'any i encara sort que s'ha deslliurat l'AP7!.

El traçat  d'aquest "AVE regional" anunciat pel ministre seguirà, com ja es costum en el sistema centralitzat espanyol per l'interior, lluny de la costa, i amb parades a Xàtiva, Villena, Elx i Oriola. Una vegada més els anys passen i passen i el "Tren de la Costa", promés per tota mena de governs a Madrid i València, no ens hi arriba.

 

Concentració a Dénia exigint el Tren de la Costa

18 anys de promeses, projectes sense avançar i més...

El Tren de la Costa va ser presentat l'any 2007 en un gran acte a València amb protagonisme del govern de la Generalitat i del Ministeri de Transports. Anava a resoldre la demanda històrica de connexió entre València i Alacant per la costa, i a pal·liar i ampliar en certa mesura la pèrdua d'aquell trenet Carcaixent-Dénia per la costa que tan bon servei va donar durant anys a la Ribera, la Valldigna, la Safor i la Marina Alta. 

I en aquest context, l'any 2010 s'anunciava  i signava a bombo i plateret  el conveni  entre el Ministeri de Foment i   la  Generalitat per a  millorar les  rodalies valencianes i  impulsar el Tren de la  Costa.  L’estat s'obligava a invertir 3.400 milions  d'euros fins a  l'any 2020. 


Un acte a favor del Tren de la Costa

En desembre del 2017 el Ministre de Foment, Iñigo de  la  Serna (PP) canvia el conveni i anuncia per al 2017-2025  un nou projecte amb un pressupost  de 1.436  milions d'euros. No s'havia executat res del previst en el 2010 i ara s'eliminava el pla del 2010-2020  i es reduïa en 2.000 milions d'euros les inversions previstes. 

Molts municipis han fet conéixer el seu malestar. I entre ells Tavernes que, el febrer del 2018, aprovava per unanimitat una moció de Compromís de recolzament al Tren de la Costa i instava al Ministeri   de  Foment  perquè abans d'acabar el 2025 executarà el Pla de Rodalies, tal com havia anunciat el ministre feia dos mesos. No cal dir que no s'ha executat res.

El "Tren de la Costa" s'ha convertit en el paradigma de les promeses incomplides, en un problema que ix a relluir quan vénen les eleccions amb renovades promeses i un "ara va de bo"! que mai no arriba. Però la realitat és molt tossuda i majorment, des de Gandia fins a Alacant haurem de dependre del cotxe, seguirem omplint d'emissions de CO2 l'atmosfera, mentre esperem, perquè del "Tren de la Costa" no hi ha perspectives ni esperança de tindre'l en el futur més immediat.