L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 716
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 19.241

dimecres, 26 de febrer del 2025

¿Com puc rectificar la consulta feta amb el mobil i on NO apareixia el valencià? T'ho expliquem

 

Moltes famílies tingueren problemes per a emplenar correctament la consulta.  Aquestes errades van des de:

- marcar la llengua no desitjada, especialment si s’ha emplenat la consulta des del mòbil, ja que en la pantalla no es veia la casella de valencià i molta gent ha marcat la casella de castellà per error.

- marcar la zona incorrecta, bé la d’influència o bé la limítrof, un fet determinant en cas d’empat o que “sobren” alumnes d’una llengua per passar-los a l’altra en cas de canvi de centre, com és el cas del pas de 6è de Primària a Secundària. 

 Cal recordar que les famílies no tenen perquè saber si els instituts estan en una àrea d’influència o en una limítrof, fet que ha dut a marcar l’opció que no correspon.

Les famílies  poden reclamar a la Direcció General d’Ordenació el dret a rectificar i repetir la consulta. Podeu enviar el vostre missatge al correu electrònic de la DG d’Ordenació:  

dgoepl@gva.es 

i també a la plataforma “Sol·licitud General Única” que trobareu en aquest enllaç:

 https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G95565

 

És important enviar l’escrit a la Sol·licitud General Única per poder iniciar posteriorment recursos jurídics si la Conselleria no atén les peticions.

 

Aquesta és proposta d’escrit a enviar, que podeu modificar:

“Som una de les famílies que hem emplenat i enviat la consulta per a l’elecció de la llengua base. Moltes altres famílies també l’han emplenada i enviada amb incorreccions, com ens ha passat a nosaltres, bé sobre la llengua elegida bé sobre la zona d’influència.

Hi ha hagut problemes per marcar l’opció del valencià si s’emplenava la consulta des del mòbil, com ja s’ha fet ressò la premsa. Respecte a les zones d’influència o limítrofs, la majoria de les famílies no tenim la informació suficient per saber quina s’havia de marcar, fet que ha provocat moltes errades. I aquesta informació és fonamental en cas d’empat o per determinar l’alumnat que anirà a un grup que no correspon amb la llengua triada en cas que hi haja més sol·licituds que places oferides.

Per tot això, exigim el dret a poder rectificar la consulta, d’acord amb la sentència recent del Tribunal Suprem (Núm. 960/2023, de 12 de Juliol), per la qual es permet la rectificació d’un tràmit telemàtic com és el cas de la consulta.

Altrament, ens veurem obligats a impugnar el procediment per conculcar un dret bàsic com és el dret a rectificació i subsanació.

Atentament,

Signatura”