L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dijous, 31 d’octubre del 2019

Els alcaldes de Tavernes i Xeraco es reuneixen per buscar solucions al problema del Camí Real



La unió fa la força i per això els Ajuntaments de Xeraco i de Tavernes han entès que els interessos de les localitats i el benestar dels veïns està per damunt de colors polítics i cal unir esforços en llur defensa. I més si el problema és comú. La fotografia superior ens mostra l'entrada, ahir, del Camí Real des de la rotonda xeraquera.

L’alcalde de Xeraco, Avelino Mascarell, del PP,  i el de Tavernes, Sergi Gonzàlez, de Compromís, acompanyats pel regidor d’Urbanisme i Seguretat Ciutadana de Tavernes, Josep Llácer, de Compromís, es van reunir a l’Ajuntament xeraquer per intercanviar punts de vista sobre el problema que les ha vingut al damunt sense tindre res a vore amb ell: la propietat i obligació de manteniment del Camí Real i la prohibició de pas de vehicles  entre la rotonda de la platja de Tavernes i la de Xeraco. En el cas de Tavernes, cal dir que el Camí Real en el nostre terme té una longitud de 5.800 metres, dels quals estan afectats per la prohibició un total de 2.230 metres.

Camí Real amb l'encreuament amb el pas d'Asensio (ahir)
Els punts tractats van girar al voltat de saber quins són els vehicles que poden transitar sense problemes, quin tipus d’identificació o document s’ha de facilitar als vehicles dels usuaris i sobre tot, el rebuig a la propietat que se’ls ha donat a Tavernes i Xeraco sense haver-ho demanat, amb l’obligació de manteniment quan no s’ha executat cap millora en una via que en necessita de moltes després d’anys sense actuació, i més encara en el terme de Xeraco, en estat de complet abandó.

En conclusió, cap dels dos Ajuntament es mostra disposat a assumir aquesta propietat i argumenten en contra distintes lleis estatals sobre vies pecuàries, unes lleis que han servit per a fonamentar el recurs contenciós-administratiu que cada consistori per separat ha presentat en contra de  l’aprovació del nou catàleg de vies i carreteres valencianes.

Entrada al Camí Real (ahir) des de la rotonda de la platja

Els ajuntament de Tavernes i de Xeraco van decidir en la reunió demanar una reunió urgent amb les altres dues administracions afectades i implicades, el Consell valencià i la Diputació de València. La proposta que presentaran està ben  definida: el Camí Real ha de ser una carretera com qualsevol altra, ha de poder circular qualsevol vehicle, com passa en tots els trams des de Natzaret a Oliva, i més quan a ningú se li escapa la importància de la CV-605 per al turisme de la comarca. 

El problema de la via pecuària i un intent de solució 

La qualificació de via pecuària d’una gran part del Camí Real en el termes de Tavernes i Xeraco és un problema, com també ho és el canvi  legal de qualificació perquè siga considerada una carretera com tantes altres.

Potser per això l’Àrea de Carreteres de Diputació va presentar, com a possible solució l’any 2011 un projecte de nova carretera que unirà les rotondes de Tavernes i Xeraco, amb un trajecte diferent de l’actual del Camí Real, que quedaria com a via rural.

Projecte del 2011

La documentació va estar fins i tot exposada a l'Ajuntament de Tavernes i al web de Diputació i finalment sembla ser va passar al calaix de l’oblit perquè no se n’ha parlat més. La nova carretera tenia previst dos carrils de set metres d'amplada cadascun, amb una vorera de dos metres i mig d'amplada per carril.

El projecte indica que la carretera partiria de la rotonda que dóna accés a la platja de Tavernes i aniria a parar a la rotonda de Xeraco, com podeu apreciar en la captura del plànol que férem ací en la Cotorra en aquell temps.  Inicialment el recorregut era en paral·lel a la via del tren i després, ja en la meitat, pel costat del riu Vaca a buscar la rotonda xeraquera.

El projecte va ser rebutjat per la practica totalitat dels sector socials de les dues poblacions en entendre que beneficis n’aportava ben pocs i si que molts perjudicis, amb afeccions amb el rec, divisió de terrenys i perjudicar parcel·les de ple cultiu, a més de significar una desfeta del territori i duplicació d’una carretera ja existent.