La
Diputació Provincial de València ha informat de l'alçament d'actes d'ocupació de terres corresponent a l'obra denominada "AZ-372 Remodelació de la Intersecció del Camí de la Ratlla amb la carretera CV-605, en els termes municipals de Cullera i Tavernes", o siga l'ocupació de terrenys que calen per a les obres de la rotonda que servisca d'intersecció entre el Camí Reial (la CV-605
de Natzaret-Oliva) i el denominat Camí de la Ratlla, la via local que porta actualment al sector nord de la platja de la Goleta, en el terme de
Tavernes.
L'acte tindrà lloc en el vestíbul d'entrada de la Casa de la Cultura i els interessats hauran d'acudir proveïts del DNI i acreditar la titularitat de la terra, si fins ara no ho havien fet. La Diputació de València ha citat a tots els propietaris de terres afectades per l'obra el dia 22 de setembre, de 09'30 hores fins a les 12 hores, segons l'anunci publicat on hi ha també la relació de terres afectades.
Un nou pas i quasi ja final per a l'execució de la rotonda d'unió, llargament esperada per Tavernes i que en la passada legislatura va costar molts anys de gestions del govern de Compromís fins a aconseguir que el projecte fora una realitat, tal com es va anunciar i publicàrem en el moment que es va produir l'aprovació definitiva .
|
Plànol de situació de la nova rotonda |
El
plànol que publiquem,
extret dels documents oficials de licitació de la Diputació, permet vore el projecte
de la rotonda, amb un radi sobre els 20 metres, amb illot central que es
podrà decorar amb elements vegetals o
altre al·lusiu i una via que l’envoltarà de 8 metres d’amplada amb
vorades. I un detall important: la rotonda no es construirà on actualment
està la intersecció en forma de T amb la CV-605, sinó que es desplaça més cap al sud amb la qual
cosa se seguirà un trajecte completament recte, apartant-se en aquest tram
final de una revolta i del canal de defensa que separa els termes de Cullera i Tavernes.
L'execució d'aquesta intersecció, que servirà d'entrada-eixida de la
platja de la Goleta, millorarà la seguretat viària en eliminar per
complet el punt perillós que forma la
intersecció actual en forma de T, construïda fa vora 40 anys quan es es va executar la urbanització de la platja de la Goleta, i per on passen segons els informes de la Diputació un total de 4.000 vehicles al dia, que
es multiplica amb escreix durant els mesos d'estiu.
|
Unió actual del Camí de la Ratlla amb el Camí Reial, un punt perillós i insegur |
La vella aspiració de Tavernes d'aconseguir aquesta millora entra per tant en la fase final després que en
el seu moment els governs d'aquella època avançaren en res en la seua
execució. Va ser a partir del 2015, quan va
canviar el govern de la Diputació i va passar a una coalició
PSOE-Compromís i amb un govern de Compromís en l'Ajuntament de Tavernes
que es va poder licitar la redacció del projecte primer, i després
l'aprovació definitiva per un import de 573.000 euros, Iva
inclòs.
Anys de gestions de Compromís per donar solució a un encreuament perillós
Les gestions d'aquest projecte es van iniciar amb l'arribada al govern de Compromís a l'any 2011, i en eixa legislatura 2011-2015 es mantingueren diverses reunions amb els responsables de l’Àrea
de Carreteres de la Diputació, governada pel PP en majoria
absoluta, sense que donaren cap fruit, com tampoc foren ateses les peticions de l'Ajuntament de millorar la
senyalització per l'escassa visibilitat i les males condicions d'aquest punt.
|
Legislatura 2015-2019: una de les reunions amb el diputat de carreteres |
L'any 2015 suposava una inflexió, quan el canvi de govern en la Diputació (ara PSOE-Compromis) permetia desbloquejar la situació després de diverses reunions de l'aleshores alcalde Jordi Joan, i del regidor
d’Urbanisme, Josep Llàcer, amb el
diputat provincial de l’Àrea de Carreteres i Infraestructures, Pablo
Seguí, cercant eixa solució definitiva a l’accés nord a la platja de
la Goleta.
En eixes reunions Jordi
Joan i Josep Llàcer explicaren i convenceren al diputat que l'accés era un perillós punt negre,
i calia construir-hi una rotonda i no un accés del
tipus en T com es va dissenyar en el Pla Parcial de la Goleta. A partir d'ací i durant aquests anys s'ha produït la declaració d'utilitat pública, l'estudi i la
redacció del projecte, els informes medioambientals i expropiacions, la licitació i ara l'ocupació de terrenys que calen per iniciar les obres.
Elaboració pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada