La fase de les obres a Tavernes del denominat oficialment “Camí Natural de l’antic trenet Carcaixent-Denia”, nom de la “Via Verda”, poden iniciar-se en la que seria última fase i que està previst iniciar el més de juliol en un tram Benifairó i Simat per continuar en el terme valler, actuació que facilitaria coincidir amb l’execució de la mota del Vergeret.
El regidor responsable de Foment Local i Urbanisme, Josep Llácer, de Compromís, confirmava que era “un projecte en el qual portem treballant molt de temps i ens ha costat moltes gestions fins aconseguir que el Ministeri de Transició Ecològica redacte, execute i pague el projecte. Són sobre els 500.000 euros, mig milió que estalviarem a les arques de Tavernes".
I no solament serà l'estalvi aconseguit, sinó que " és un gran avanç en la mobilitat i millora de connexió entre el casc urbà i la platja. També ofereix un atractiu turístic i ambiental, perquè l’objectiu final és l’atracció de turisme per fer la ruta a peu o bicicleta, conega la Valldigna i és potencie el sector turístic”.
Josep Llàcer, de Compromís, acompanyat de 2 tècnics del Ministeri de Transició Ecològica, que executarà el projecte del “Camí Natural de l’antic trenet Carcaixent-Denia”, i 4 tècnics de l’empresa “Tragsa” a qui s’ha adjudicat les obres, ha recorregut el traçat pel terme de Tavernes per tal d’estudiar-lo i detectar possibles dificultats en l’execució.
Pista de terra al costat del riu, per on anirà el carril bici |
Punts conflictius a solucionar
“Hem estat recorrent el traçat, des del pont del riu Vaca fins a l’estació del tren, per tal de comprovar els punts que poden ser més conflictius a nivell tècnic i quina solució cal donar-los” ha confirmat el regidor de Compromís.
Segons les seus explicacions, s’ha comprovat que en el traçat per l’Avinguda de les Corts Valencianes, al costat mateix del riu, s’ha conciliar l’execució de les dues obres a executar, la mota responsabilitat de l’Ajuntament i el carril bici-vianants que serà executat pel ministeri, i discorrerà per la zona actualment de terra, entre el riu i la via asfaltada de l’avinguda.
Camí la Dula |
Un altra punt d’atenció va ser la zona urbana d’acabament d’Els Sequers i començament del Camí de la Dula, on s’ha de recréixer el mur de defensa per a guanyar terreny per instal·lar la via ciclopeatonal, entre el mateix camí de la Dula i Les Oliveres, on es desviara pel Polígon Teularet a buscar el Portijol i baixar fins els ullals.
El darrer punt complicat és en la zona del Polígon El Golfo en el lloc on cal travessar la via del tren. “Hem plantejat construir una passarel·la paral·lela al pont de la via, o be apegada al pont, però no és encara un tema resolt en estar implicat també RENFE” indicava LLàcer.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada