L’obertura del carrer ha implicat igualment un canvi en la circulació de vehicles que ha passat a ser d’un únic sentit sentit, de l’Avinguda de la Marina fins l’Avinguda de la Goleta, per la qual cosa s’han canviat els senyals i s’ha modificat també el sentit de tornada, que ara s’ha d’efectuar pel vial perimetral. Caldrà per tant estar pendent de la nova senyalització, vertical i horitzontal, que l’Ajuntament ja ha disposat en la zona.
Carrer Blasco Ibáñez |
L’obertura del nou vial no ha estat exempta de polèmica en les xarxes socials, derivada de la distància al rastells dels fanals: els tècnics municipals havien marcat 1'50 metres de pas i alguns estaven sobre 1’30 metres. Tal com es va dir en el ple i ja hem publicat, en base a la llei 69/2019 del Consell de la Generalitat la ubicació d’alguns dels fanals amb 1’30 metres de pas era legal i no afectava l’accessibilitat. La llei contempla, com es va remarcar en el passat ple, que en llocs consolidats urbans amb possibles problemes es permet una distància de pas sempre superior a 1’20 metres. Remarquem, com també es va dir en el ple, que els tècnics municipals ja havien ordenat la correcció.
Va haver més problemes en una urbanització de fa vora 50 anys
Després del ple, ens vam interessar per la solució donada, i ací ens vam assabentar que a l’existència d’una canonada troncal de 25 cm. diàmetre que du aigua potable cap a la Goleta, es va sumar l’aparició de moltes canonades d’amiant, que s’han hagut de canviar i modificar i posar de noves canonades de serveis (elèctrics, telèfons, etc). Això ha suposat una modificació d’obra per valor de 400.000 euros, i de la qual no se n’ha parlat massa.
Eixos problemes dificultaren les obres i la instal·lació dels fanals en
una zona antiga de la platja i amb planejament urbanístic de fa vora 50 anys
que disposa de serveis soterrats davall les voreres en unes condicions molt
diferents a com s’executen ara.
Molts edificis tenen balcons/terrasses quasi en linia de paret |
Però no foren els únics. Així, hem pogut conèixer que es va decidir no instal.lar els fanals apegats a les parets de la vorera per ser un punt on passen també conduccions d’aigua potable als habitatges i d’altres serveis. També hem pogut comprovar que molts edificis tenen les balconades/terrasses quasi a la línia d'aquesta paret i d'eixe fet ja ens havien dit que suposava sumar un problema de seguretat ciutadana i no cal explicar massa el perquè (vore dalt del paràgraf les fotografies d'alguns d'aquests edificis).
L’obertura al trànsit del carrer Blasco Ibáñez ha implicat també el poder usar la zona lateral del carrer com aparcament, habilitada en haver-se convertit en carrer d'un únic sentit.
Les obres continuen en els carrers adjacents
El projecte contemplava la reurbanització de la zona nord de la platja de Tavernes, el carrer Blasco Ibañez i adjacents, i ara es treballa en el final del carrer Pintor Salvador Abril i en el Joanot Martorell amb unes actuacions semblants a les executades.
Carrer Joanot Martorell |
Carrer Pintor Salvador Abril |
A més del canvi de voreres, ací també s’ha actuat millorant les condicions d’aigua potable i afegint quadres de registres per on van les amples canonades soterrades que porta el cablejat de serveis, tal com les fotos permeten comprovar.
Tal com hem explicat, les conduccions si són d'amiant, cosa freqüent en l'època que es va urbanitzar, son substituïdes per altres més modernes que no presenten els problemes sanitaris que s'ha demostrat té l'amiant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada