El ple municipal d'abril va aprovar per unanimitat el Pla Local de Gestió de Residus redactat per l'empresa "Aymed proyectos, Obras y Servicios", contractada per l'Ajuntament amb aquesta finalitat. El pla segueix la directiva europea que estableix uns objectius de reciclatge dels residus municipals: per al 2025 s’hauran de reciclar com a mínim el 55% del total dels residus municipals, que s’incrementarà un 5% cada 5 anys fins a arribar al 2035 en un 65%.
El Pla Local de Gestió de Residus, segons es va explicar en el ple, ha de canviar la forma que fins ara es gestionen els residus a la ciutat amb l’objectiu clar de protegir el medi ambient i la salut humana amb la prevenció o reducció dels impactes negatius derivats de la generació i gestió dels residus i la millora de l’eficiència d’aquests usos. Sempre en base al principi de “qui contamina paga”, segons el qual el productor dels residus ha de pagar-ne els costos de la gestió, com indiquen les directrius europees, estatal i autonòmica.
I es confirmava que, a hores d'ara, les xifres de reciclatge a Tavernes estan per sota d'aquests objectius marcats en les distintes normatives esmentades, i com a primera conseqüència negativa pot ser la pèrdua de subvencions. Es pretén, per tant, que la posada en marxa del pla reduesca els costos amb una disminució de residus duts a abocadors i plantes de reciclatges, aconseguir una gestió més eficient i que la ciutat acomplesca l’Agenda 2030.
Les mesures que prendrà l'Ajuntament foren també indicades en el ple i entre elles hi ha l’ampliació i millora dels contenidors actuals de vidre, de cartró i paper i d'envasos de manera que es puga atendre sense problemes la recollida selectiva i diferenciada per a particulars, comerços i hostaleria. Dins de les mesures s'hi instal·laran contenidors per a la recollida d’oli usat, tèxtils i bolquers i productes d’higiene en guarderies i residències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada