L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.070
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 36.326

diumenge, 14 de maig del 2023

Compromís de la Valldigna i de la Ribera garanteixen el seu treball perquè la via verda del trenet arribe a Dénia la pròxima legislatura

 

 

Compromís garanteix el seu treball ferm des dels  ajuntaments i les institucions per aconseguir l’arribada de la Via Verda de l’antic tren a Dénia la pròxima legislatura. En la jornada de treball a Tavernes  es va anunciar la construcció d'una passarel·la sobre la via del tren per a connectar la Via Verda amb la platja vallera i l’organització d’una marató popular, amb recorregut per l’actual traçat del “Camí Natural de l’antic trenet” entre Carcaixent, Alzira i Tavernes

 

 Els alcaldables, membres de les candidatures i representants de Compromís dels ajuntaments de Carcaixent, Alzira, La Barraca, Simat, Benifairó, Tavernes i de les Mancomunitats de la Safor i de la Valldigna reunits a Tavernes acordaven coordinar esforços dels col·lectius de les dues comarques amb un objectiu clar: potenciar l’ús del traçat ja conclòs i garantir l’arribada del “Camí Natural Carcaixent-Tavernes” fins a Dénia.

 

 

 

 

 

 

El candidat a l’alcaldia de Tavernes, Josep Llàcer, manifestava que “els governs municipals de Compromís han demostrat que les accions polítiques del segle XXI, les que representen la nostra ideologia progressista, es basen en la proximitat. Prioritzar les nostres veïnes i veïns i cuidar del nostre entorn és el full de ruta a seguir. Mostra del que afirmem és la Via Verda"

 

El valler assegurava també que "són els governs de Compromís qui han capgirat la idea de foment d’asfalt per al turisme de sol i platja que només beneficia als de fora per una infraestructura que s’enlaira a partir de les nostres arrels. Una infraestructura respectuosa amb el nostre entorn, que promou l’esport, la vida i que promociona un turisme sostenible. Un turisme més solidari que té en compte tot el camí i no sols el destí”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Josep Llàcer ha remarcat que “la transformació de l’antic trajecte ferroviari entre Carcaixent i Dénia en un camí natural és un dels símbols de les polítiques de Compromís. I en la reunió de Tavernes, els representants dels governs municipals que ho han fet possible, casualment quasi tots de Compromís, hem posat en valor dita infraestructura i ens hem postulat com la garantia per tal que es  continue treballant en fer que la Via arribe a Dénia a la pròxima legislatura”.

 

Entre els reunits Lluís Candel, regidor de mobilitat de Carcaixent, Pep Carreres, regidor d’agricultura d’Alzira, Gilles Denan, candidat a l’alcaldia de La Barraca d’Aigües Vives,  Josep Antoni Alberola, alcalde de Benifairó de la Valldigna, Zaira Pellicer, candidata a l’alcaldia de Benifairó, Tamara Ferrando, número dos de la llista de Compromís per Simat i Josep Llàcer, candidat a l’alcaldia de Tavernes de la Valldigna, Assumpta Domínguez, Presidenta de la Mancomunitat de la Safor i Vicent Ribera,  ex president de la Mancomunitat de la Valldigna, que donaren el tret d’eixida a la campanya de les eleccions municipals de 2023 reivindicant una de les icones dels governs de Compromís: la Via Verda.

 

 

 

 


 

 

Front l’autovia d’asfalt impulsada pel PP-PSOE, un camí verd i natural

 

Josep Llàcer ha recordat la història i com el “Camí Natural de l’antic trenet Carcaixent-Tavernes” ha estat la resposta de Compromís front a la idea impulsada pels governs del PSOE i del PP als anys 90 del segle passat de crear una autovia entre la Ribera i la Safor, amb pas per  bona part de la Ribera,  vall d’Aigües Vives i la Valldigna. 

 

Aquella proposta depredadora del territori i que atemptava contra l’entorn natural i la qualitat de vida dels nostres pobles a favor d'un foment agressiu del turisme de sol i platja, i de facilitar la mobilitat de la gent de l'interior cap a la costa, va ser aturada per la pressió i mobilització ciutadana i finalment el projecte no es va aprovar.

 

 

 

 

 

Com alternativa, va sorgir i va anar madurant el recobrar el traçat de l’antic trenet per impulsar un turisme sostenible que potencie els valors naturals i paisatgístics de les nostres comarques. Al llarg dels anys, i impulsat des dels governs de Compromís de Carcaixent, Alzira i Tavernes, va anar prenent forma al temps que es va implicar en el projecte a la Diputació, la Generalitat i el Ministeri d’Agricultura, que, com ja hem indicat algunes ocasions i gràcies a les gestions de Josep Llàcer ha pagat la inversió de més de 500.000 euros només en l’obra de la Valldigna.

 

Remés