Un any més Tavernes ha fet acte de presència a la Feria
Internacional de Turismo (FITUR) a Madrid, una fira on fa anys que ens presentem per tal d'oferir a tot el món la nostra oferta de turisme, com correspon en una fira que té aquesta finalitat: promoció del turisme.
L'àrea de Turisme de Tavernes ha triat enguany l'esport com a motiu fonamental de promoció. La propaganda a partir de vistes virtuals de la ferramenta "Tavernes de la Valldigna, 365 dies en
360º" segons deia la nota de premsa oficial i va presentar a FITUR: la pràctica esportiva, i llocs on poder practicar esports i esment dels esdeveniments esportius, amb especial atenció a campionats, de caràcter estatal o autonòmics, que han tingut lloc en la nostra ciutat els darrers anys.
Ningú no negarà ni posarà en dubte que això està molt bé, i més quan és una de les grans 10 àrees en què treballa FITUR. Però cal tindre ben clar que FITUR és una fira de turisme, amb infinites possibilitats i que treballa per al turisme, globalment considerat.
Per tant, pensem en la conveniència que Tavernes deu sempre potenciar tots aquells aspectes essencials que poden servir de promoció turística, i dels quals pot lluir amb orgull valler: dues banderes blaves en les nostres platges, una Ruta dels Sentits que tenen la consideració i premi europeu de ser Senders Blaus, el jaciment prehistòric de Bolomor i tota la gran activitat educativa i de posada en valor del jaciment que es du en desenes d'activitats i visites guiades al llarg de l'any, les nostres falles declarades patrimoni de la Humanitat, els nostres festivals com l'internacional "Sete Sois, Sete Luas" o el de Cançons a la Mar de caràcter més autonòmic, o si voleu els festivals com Festivern, Iboga, o el valor paisatgístic dels senders i la senyalització dels mateixos duta a cap els darrers anys, les nostres tradicions dels Porrats, les nostres falles, la nostra gastronomia... per no fer el llistat molt llarg.
El regidor Llàcer rep les distincions Bandera Blava i Sender Blau de Tavernes |
Tavernes presenta al llarg de l'any una molt bona oferta cultural, mediambiental, patrimonial, tradicional, històrica, gastronòmica i d'oci que, pensem hauria d'haver estat també en un lloc preferent i complementar l'oferta esportiva que, ho repetim, ningú no negarà que ha de ser promocionada, però... com ja hem dit, FITUR compta amb 10 àrees especialitzades dins del ampli ventall de la fira i cal aprofitar-se'n i fer valdre també les demés.
Visita guiada al jaciment del Bolomor |
I més encara si Tavernes, per exemple, no és agraciada amb les grans subvencions que per a millorar i ampliar les ofertes i realitzacions turístiques tenen ciutats veïnes com Cullera o Gandia i Oliva, les regidories de Turisme de les quals tenen fins i tot 5 milions amb ajudes europeus per projectes del sector.
També caldria insistir més davant les corresponents àrees del sector en la Generalitat i Diputació per gaudir de subvencions que faciliten, per exemple, l'acabament del Centre d'Interpretació de Bolomor, tot seguint el camí de passades legislatures quan aleshores sí va rebre subvencions de Turisme de la Diputació per aquest projecte. No sempre han de ser les grans ciutats turístiques del nostre territori autonòmic les beneficiades amb les subvencions.
Tavernes, reconeixem-ho, no és una potencia turística com ho són algunes de les ciutats veïnes, i això l'obliga a usar tots els mitjans i recursos i FITUR ho és i ha de ser important per promocionar totes les àrees municipals. ¿O és que Bolomor, les banderes blaves, la Ruta dels Sentits, els Ullals, les falles, els senders rehabilitats i senyalitzats, els festivals... no tenen ara cap atractiu turístic? No aporten cap visitant i beneficis al nostre poble?.
Les opinions expressades són nostres i de ningú més
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada