El regidor de Compromís ha recordat que l’accés nord a la
platja de la Goleta, és una demanda en la qual va estar estat treballant i gestionant personalment l’anterior
alcalde Jordi Joan i ell mateix, i la solució final va estar reivindicada i gestionada en distintes
reunions amb l’Àrea de Carreteres de Diputació.
Reunió amb el diputat de carreteres en la passada legislatura |
La construcció d’una rotonda per accedir a la Goleta en l’encreuament de la CV-605 millora la seguretat i eliminarà el que ara mateix és un punt negre. La previsió inicial era ampliar l’enllaç actual que té la forma de T, però les gestions i reunions mantingudes pels responsables de l’Àrea de Carreteres i el govern de Compromís de Tavernes, es va canviar la proposta per una rotonda, que evita per complet el punt negre de l’entrada actual.
Josep Llácer considera que, una vegada efectuat el tràmit d’expropiació, el qual vàrem anunciar fa uns dies, i que suposa l’expropiació de 9.000 metres quadrats a distints propietàries, entre ells terrenys del propi Ajuntament, les obres aniran de pressa, i se solucionarà un problema que arranca en la dècada dels anys 1980/1990, quan s’executava la urbanització de la Goleta però no es va adequar una entrada des de la Natzaret-Oliva (el Cami Reial o CV-605) d’acord amb el transit que suporta aquest punt d’entrada a la Goleta i Platja de Tavernes, sobre tot a l’estiu amb més de 4.000 vehicles diaris.
Obra d'utilitat pública: rotonda de 20 metres de radi i 8 metres de carril
La Diputació vol licitar unes obres, que estan qualificades “d’utilitat pública”, abans de l’estiu i amb un termini d’execució previst de 9 mesos amb una despeses de vora mig milió d’euros, tal com explicava Josep Llácer. El plànol que publiquem, extret dels documents oficials de la Diputació, permet ja vore la previsió inicial del projecte de la rotonda, que tindrà un radi sobre els 20 metres, amb l’habitual illot central que tenen les rotondes i es podrà decorar amb elements vegetals o altre al·lusiu i una via que l’envoltarà de 8 metres d’amplada amb vorades.
Cal indicar que la rotonda no es construirà on actualment està la instersecció en forma de T amb la CV-605, on s’arriba després d’una revolta en el Camí de la Ratlla, sinó que es desplaça més cap al sud amb la qual cosa se seguirà un trajecte completament recte, apartant-se en aquest tram final del canal de defensa que separa els termes de Cullera i Tavernes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada