El
BOE ja ha publicat la formalització del contracte entre ADIF i la UTE
Sers-Fulcrum per a redactar el projecte que farà possible la duplicació
de la línia fèrria entre Cullera i Gandia. Aquesta UTE va ser l'elegida
entre un total de 18 ofertes aspirants a aconseguir el contracte.
La notícia ja la vam avançar ací en la Cotorra el passat mes de juny, encara que ha estat ara quan s'ha formalitzat el contracte amb la publicació en el BOE. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), depén del Ministeri de Foment, i ha adjudicat per 1,2 milions d'euros la redacció d'un projecte que es desenvoluparà en un tram de 22 quilòmetres dins dels termes municipals de Cullera, Tavernes, Xeraco, Xeresa i Gandia amb una doble via electrificada .
La Unió Temporal d'Empreses (UTE) que formen SERS Consultors en Enginyeria i Arquitectura i per Fulcrum, Planificació, Anàlisi i Projectes han de presentar el projecte abans d'any i mig, termini que expira al juliol de 2021.
La notícia ja la vam avançar ací en la Cotorra el passat mes de juny, encara que ha estat ara quan s'ha formalitzat el contracte amb la publicació en el BOE. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), depén del Ministeri de Foment, i ha adjudicat per 1,2 milions d'euros la redacció d'un projecte que es desenvoluparà en un tram de 22 quilòmetres dins dels termes municipals de Cullera, Tavernes, Xeraco, Xeresa i Gandia amb una doble via electrificada .
La Unió Temporal d'Empreses (UTE) que formen SERS Consultors en Enginyeria i Arquitectura i per Fulcrum, Planificació, Anàlisi i Projectes han de presentar el projecte abans d'any i mig, termini que expira al juliol de 2021.
Així travessen els usuaris les vies a Tavernes |
Mentrestant, esperem que el projecte ens informe que pensa fer ADIF quant a millores en l'estació de Tavernes, sobretot en accessibilitat i acabar d'una vegada per sempre amb el perill que representa per als usuaris el tindre que travessar les vies dels trens en sentit Gandia.
Cal recordar que en el 2001 RENFE va confirmar al govern del PP de Tavernes la redacció del projecte de remodelació de l’estació per modernitzar-la i adaptar-la a les condicions de seguretat. No es va fer res.
El desembre del 2006, Manolo Vidal (PP) i José Enrique Cortina, gerent de RENFE, en la mateix estació de Tavernes informaven que el Ministeri de Foment havia adjudicat obres de millores: cafeteria, un ascensor i una passarel·la per creuar les vies. Les obres no es van executar.
Pas del Vadell |
Els passos a nivell
Tavernes disposa en el terme municipal de quatre passos de nivell amb barrera que presenten perillositat i inseguretat per als vehicles. Aquests quatre passos a nivell es troben a les partides de la Sèquia de la Bova (foto de dalt), d’El Vapor, i dos en la zona del Vadell i del Caixer Riuet.
Pas Sèquia la Bova |
Una situació que dura anys perquè ADIF, entitat del ferrocarril que depén del govern de Madrid, no va fer res ni quan Tavernes tenia un govern del PP ni tampoc ha fet cas de les demandes els darrers anys del govern de Compromís de l'Ajuntament.
Contemplarà el projecte aquesta eliminació? És el lògic i el desitjable, però fins que no es presente el redactat, i ja hem dit serà després de juliol del 2021, no en sabrem res.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada