L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

diumenge, 25 d’agost del 2019

Informe de la solució donada a l'encreuament Divina Aurora- Sant Joan Baptista


Tavernes està ubicat en un emplaçament difícil, gran part sobre una muntanya, i les obres d’eliminació de barreres arquitectòniques en la part alta són complicades. Més de mig casc urbà està en la falda de les Creus, de pujada, i tenim el gran problema de carrers que davallen de dalt la muntanya fins a la carretera! I no es pot fer pla el poble!

Planols de les actuacions contemplades en el projecte de millora del Carrer Divina Aurora i encreuaments


A l'hora de programar obres accessibles hi ha carrers que presenten dificultats (Travessera Sant Benet, Corralot, Pujada al Calvari...), com també hi ha dificultats en molts encreuaments. És el cas de les voreres del carrer Divina Aurora amb el carrer Sant Joan Baptista on de tota la vida, com es pot vore en la fotografia de fa uns mesos, hi havia dues escales. 




El projecte de millora del carrer Divina Aurora i encreuaments, aprovat en juliol del 2018 (Expedient de licitació i adjudicació 008-0146/2018  PCSP), molt abans de l’inici de les obres, indica que són dues i distintes les solucions adoptades pels arquitectes, perquè eren també dues situacions físiques diferents la que presentaven les escales que hi havia.

El projecte, amb els plànols annexos que conté, informen de les dues solucions (itineraris) que s'han executat en aquest punt: mirant en sentit descendent del carrer, en la vorera dreta s'ha conservat l'escala de sempre (després expliquem perquè) mentre a l'itinerari a la vorera esquerra s'ha construït una rampa.

El projecte contempla eixes dues solucions distintes, una per cada escala, i no ha estat modificat per a res durant aquest mesos d'execució. S'ha construït segons el projecte aprovat, licitat i adjudicat. Ho podeu vore a continuació.



El projecte aprovat en el 2018 (vore plànol), també tenia prevista la connexió dels dos itineraris cosa que s'ha fet mitjançant guals accessibles i un pas de vianant al final de la rampa. El plànol marca també en una fletxa el recorregut de la rampa.


El projecte conté, a més dels detalls tècnics de tota l'actuació, els plànols de les obres a fer en cadascun dels encreuaments i quina normativa s’aplica quan a accessibilitat. Podem trobar el detall de les mesures i el preu de les baranes, per a l’escala i per a la rampa.



Les obres executades

Recordem amb unes fotografies d'abans quina era la situació de l'encreuament: una escala a la dreta, en sentit descendent del carrer, que acaba a tocar la porta d’una casa, mentre a la banda esquerra és tota una paret. 
 
Aixi era l'escala a la dreta amb la casa
Així era l'escala a l'esquerra, només paret
L’existència de la casa ha obligat a conservar l’escala existent de tota la vida i no s'ha pogut executar una rampa com en la part esquerra perquè no hauria complit la normativa. Si s'executara una rampa amb el pendent legal, taparia la porta. 

Hem intentar que tot siga més comprensible amb dues simulacions.


Estat actual amb la nova escala
Simulació amb rampa a normativa, que hauria tapat la porta

A la part esquerra, hi havia una escala semblant, però no hi ha cap casa. S'ha eliminat eixa barrera arquitectònica amb una rampa accessible - ja acabada i a falta del passamà-  que usaran les persones amb diversitat funcional, persones majors, persones amb carrets de xiquets. Un itinerari accessible, on era possible executar-lo.

Rampa accessible completa (falta passamà) i gual accessible per a pas de vianants a l'altra vorera al final