L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.553
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 35.258

dimarts, 2 de desembre del 2014

PLENARI ORDINARI DE DESEMBRE


El Sr. Llácer, protagonista del plenari, amb la lectura de l'informe de gestió.
Anit va haver plenari. El darrer ordinari de l'any, doncs cal esperar-ne algun extraordinari, almenys el de pressupostos, no oferia sobre el paper grans temes ni punts conflictius, i es van complir les previsions: pur tràmit. Nosaltres davant la falta de temes, trencarem també la nostra pràctica habitual i farem una crònica general intentant donar una visió global d'allò que es va tractar. 

Només al final de la sessió, en "precs i preguntes" va haver algun moment "interessant" arran de les interpel·lacions entre regidors. Eixe apartat el va iniciar la Sra. Escriva (PP) qüestionant en que es gastaven els diners que es rebien de l'arreplegada de roba usada i va recordar que l'any passat s'havien comprat arbres de reforestació quan la Diputació els donava debades. La Sra. Llum Sansaloni (Compromís) li va respondre que els arbres comprats eren afegits als de Diputació i si li sabia greu que es dedicaren diners al medi ambient. Va dir que enguany havien anat a la caixa única municipal. 

El Sr. Vidal (PP) va preguntar per l'estat del reten policial rebent la resposta de la Sr. Llum Sansaloni (Compromís) de que s'havia endarrerit perquè les obres estaven fent-les al 50% la brigada municipal, que es dedica a altres temes també del poble i per tant no té aquesta faena com única obligació. 

També va preguntar el Sr. Vidal pel projecte de millora de les seccions velles del cementeri, a la qual cosa la regidora Sra. Llum va informar d'un canvi per dedicar-se amb prioritat a l'atenció al bloc amb ascensor del cementeri (el de Vetgu Tu i Mediterrània) per problemes estructurals. La regidora va explicar els projectes previstos de construcció de més ninxols (hi ha 90.000 euros previstos en el pressupost del 2015) i la creació del "Jardi de la Memòria" on dipositar les cenderes de les persones que s'incineren, així com la construcció del nou ossari. 

La Sra. Tudela (PP) va demanar les factures elèctriques dels darrers anys per tal de comprovar si hi havia hagut un estalvi en els consum de KW i la Sra. Vercher (no adscrita) va preguntar per l'informe del camió de les analítiques, a la qual cosa el Sr. Llácer (Compromís) li va dir que estava redactat i que, com a regidora que era, podia demanar-lo al tècnic directament. La Sra. Vercher (no adscrita) va preguntar per la inclusió de la recomanació de l'informe del Síndic de Greuges en l'ordre del plenari responent-li l'alcalde, Jordi Joan, que el síndic no feia resolucions judicials sinó recomanacions i que ell no marcava quines resolucions judicials han d'anar al plenari, se segueix el criteri de la Secretaria General. 

El Sr. Llácer (Compromís) va llegir un extens informe, que lliurava després en CD, de les activitats promogudes per la regidoria de Joventut i amb col·laboració amb altres regidories, en aquest cas de Foment, com a resposta a l'acusació feta en el plenari passat per la Sra. Tudela (PP) sobre els usos de la consignació d'eixa regidoria. El Sr. Llácer (Compromís) li va dir a a la Sra. Tudela (PP) que la seua informació no era completa perquè es basava en l'estat d'execució en un moment determinat, i que calia esperar a final d'any per saber en que es dedicaven els diners, alhora que li indicava que "no s'havia enterat de res" remarcant que la seua regidoria es regeix per la col·laboracio i l'accció interdepartamental i la interdisciplinaritat i transversalitat d'accions amb altres regidories. 

En acabar el Sr. Llácer (Compromís), la portaveu de Compromís, Llum Sansaloni, va recriminar a la bancada del PP la falta de respecte en que alguns membres havien seguit la intervenció del regidor, a la qual cosa el Sr. Vidal (PP) va dir que eren respectuosos, a la qual cosa l'alcalde Jordi Joan va indicar que s'havia pogut escoltar perfectament com s'havia dit "de forment ni un gra" en referència a l'explicació del regidor. 

La Sra. Vercher (no adscrita) va tornar a retraure les factures de bous al carrer dient que en faltaven dos, a la qual cosa l'alcalde Jordi Joan li va respondre que se li havia lliurat la documentació que hi havia en el moment de la seua petició i li va tornar a repetir que, com a regidora, té accés a tota la informació, per tant que no la demane en el plenari, que li la demane al tècnic. 
I la nostra...

I arribats ací - i açò no és la primera vegada que ho diguem en la legislatura actual-  encara que el Sr. Vidal diga que són respectuosos, des del públic es veuen perfectament els somriures i comentaris còmplices d'alguns regidors del PP amb els del costat, els comentaris baixets amb la mà davant la boca, passar-se paperets i algun que altre senyal a gent entre el públic quan intervé algun regidor del govern. 


I ahir mentre el Sr. Llácer feia la seua intervenció, se'n van produir alguns. I això ho va poder vore la gent assistent al plenari. I damunt el que va dir l'alcalde que havien dit "de forment ni un gra", que per cert no van desmentir ni negar. Bona prova del respecte a la intervenció dels demés!!! 

I eixes actuacions, Sr. Vidal, per molt que li pese mai no les hem vistes en la bancada del govern en aquests tres anys i mig que portem de legislatura.

Com tampoc entenem això de demanar informes en els plenaris quan, com va dir en el plenari passat i va repetir ahir l'alcalde, els regidors (en aquest cas una regidora) té accés a tota la documentació. Ara si no va per a res a l'ajuntament i no es preocupa ni de demanar-la als tècnics..... (vosté no s'entenga Sra. Tudela). 

Caldrà recordar que les dietes del plenari es cobren en concepte d'assistència i treballs previs que, suposadament, han de fer els regidors amb els expedients per anar informats. I això sembla ser alguna regidora no ho fa, igual pot ser perquè està massa ocupada redactant amb alguna ordenança.  


ELS PUNTS DE L'ORDRE DEL DIA 

La sessió va començar, com és habitual, amb l'aprovació de plenaris anteriors per passar a l'apartat d'Economia i Hisenda, amb només dos alçaments d'objecció de factures, entre elles el pagament de renovació de carnets de conduir de policies locals, aprovat per unanimitat, i es va decidir incluir eixa obligació en el pròxim conveni. El regidor d'Hisenda, Víctor Borrás, indicava que es van eliminar per reduir costos com exigia el Pla d'Ajust però com era revisable, s'inclourien per pagar. La Sra. Tudela (PP) aleshores va demanar conéixer totes les revisions del Pla d'Ajust. L'alcalde, Jordi Joan, va indicar que com humans es cometen errors ì li va recordar que també entre eixes revisions del Pla d'Ajust estava l'abaixada de l'IBI i l'abaixada del gravem municipal de l'import, que tampoc estava contemplada en el Pla d'Ajust. 

En l'apartat d'urbanisme, per unanimitat, es va aprovar iniciar el procediment per declarar l'incompliment de l'agent urbanitzador Eurourbi SL. Segons s'indicava des del 2005 no s'havia avançat en el programa urbanitzador que té adjudicat per al Sector 15. 

En contractació, per unanimitat, s'aprovava renovar el conveni marc d'adhesió al sistema d'arreplegada de vidre per a reciclar i l'expedient per determinar el regim juridic general que tindrà la nova Escola Infantil Víctor Calatayud. 

El consistori també per unanimitat aprovava iniciar la proposta de modificar la relació de llocs de treball de la secció d'Oficis Multiples i de Manteniment, i l'inici de declaració de fill adoptiu de Tavernes a Francisco Teodoro. 

En un altre punt es va donar compte al plenari que l'alcaldia recuperava la competència propia de poder convocar i presidir la Comissió d'Hisenda, que tenia delegada en el regidor d'Hisenda. El canvi no afecta per a res en la composició quan a numero de membres de cada partit en la citada comissió. També es va donar compte de la felicitació de la Comandancia de Valencia a un oficial i tres agents de la Policia Local per la detenció d'un malfactor 
-

1 comentari:

Anònim ha dit...

Oposició maleducada sense vergonya. Que mes podem esperar? Ni fan ni deixen fer!