L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.430
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 28.945

dissabte, 20 de desembre del 2014

La Mancomunitat de la Valldigna edita un calendari sobre l'etiquetatge de la taronja





La Casa de la Cultura de Tavernes va acollir ahir la presentació del calendari que publica la Mancomunitat de la Valldigna i que, una vegada més i com és habitual, té com a base i referent temes valldignencs, en aquest cas el món de la taronja i les etiquetes de comercialització usats pels comerços al llarg del temps. Enguany el calendari té el preu simbòlic d'1 euro, que serà destinat a l'Associacip ADISVA.

El regidor de cultura de l'Ajuntament de Tavernes, Evarist Sansaloni, va iniciar l'acte amb unes paraules de benvinguda als assistents, al qual van seguir las paraules del president d'ADISVA, Eugenio Pérez, i la del vicepresident de la Mancomunitat, Agustí Pacual, que va remarcar l'objectiu del mateix calendari, que com ja hem dit és potenciar el coneixement d'un dels aspectes de la Valldigna, i enguany s'havia pensat en un tema que resulta atractiu des del punt de vista artístic, i gràfic com és l'etiquetatge de la taronja. 
 

Molt interessant i didàctica va ser la xerrada de Jorge Garcia, director de marqueting de Frutas Bollo, que a partir "dels cromos" que al llarg de la història han servit per etiquetar les taronges de la Valldigna, va fer un repàs del que ha estat el treball de comercialització de la taronja en la nostra subcomarca. 

Això ho aprofitava per recordar els origens i primers magatzems de la Valldigna, per continuar amb aspectes i maneres de com es feia en aquell temps, amb els "assentadors" als principals mercats espanyols, els cupos de comercialització i efectuant un repàs de tants i tants comerços han nascut, han treballat i han desaparegut a la Valldigna (fins i tot empreses i comerços estrangers desapareguts de la memòria valldignenca), però que ens han deixat com a petjada del seu pas i per a la història l'etiquetatge i "els cromos", veritables obres d'art que ens parlen d'un temps i un treball i forma de vida passats.
 

Finalment va explicar les actuals tècniques d'impressió, directament als caixons o les caixes de cartró, com un símbol del pas de temps i modernitat, encara que una cosa deixava clara, i és que malgrat això al final és la qualitat del producte el que s'imposa als mercats.

Com hem dit ja, molt interessant i una petita lliçó sobre un aspecte de la Valldigna que està i ha estat nucli de la nostra vida: la taronja i la comercialització. Esperem que la Mancomunitat ara li demane a l'autor, Jorge García, que aquesta xerrada com a mínim prenga forma d'article, i poder-lo llegir en un pròxim exemplar de "L'avenc" i ben il·lustrat amb les etiquetes del calendari. Paga la pena. (¿Ens podem atrevir a dir que dóna, fins i tot, per a un llibre monogràfic dels que edita la Mancomunitat, i a tot color? Endavant!)