L’Ajuntament de Tavernes va presentar un informe sobre el projecte bàsic “Variant de la carretera CV-50 a Tavernes de la Valldigna i connexió amb la N-332” al qual acompanyava un conjunt d’al·legacions firmades pel regidor d'Urbanisme, Josep Llàcer, de Compromís.(Fotografia superior, plànol de la variant. Doble clic damunt per engrandir)
L'Informe analitza el Projecte Bàsic de la variant per eliminar el trànsit dins de la població, considera que resol els greus problemes de la ciutat i reconeix que l'execució de les obres és de necessitat imperiosa.
L’Ajuntament també va presentar un sèrie d’al·legacions, algunes acceptades per la Direcció General d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, i modifiquen aspectes importants del projecte.
Ara de manera senzilla publiquem les al·legacions acceptades i com afecten en algun cas substancialment la variant. Conservem la paraula original del document "Contingut" referit a allò que al·legava l'Ajuntament.
Imatge d'una de les reunions en Conselleria per a estudiar la futura variant de Tavernes |
Contingut 1:
L’ajuntament considera en relació al primer tram de la variant, des de la Glorieta 1 fins a la confluència del riu Vaca amb el Malet que seria necessari incrementar el gàlib i la rasant de la nova carretera augmentant el gàlib en els passos inferiors de 3 metres d'altura per a permetre el pas de camions, per exemple de recollida de residus o recol·lectors de taronges.
Resposta 1:
S'estima. Els dos camins afectats, el de l'Ecoparc i el d'accés al Molí de Tonet, es dotaran de gàlib suficient als encreuaments amb una pujada lleu de les alineacions 3a i 4a del longitudinal de l'Eix 2, no resultant afectades la resta de les alineacions del traçat.
Nou emplaçament de la glorieta 2 |
Contingut 3:
L’ajuntament demanava desplaçar la Glorieta 2 i les connexions a camins rurals fins a la nova traça del pont que des de l'Avinguda de Malta configurarà l'accés sud al nucli urbà, donat que està prevista la demolició del pont del Carrer Escorxador pels problemes de desbordaments i inundacions que provoca.
Resposta 3:
S'estima. L'actuació de demolició del pont es considera de suficient rellevància per a modificar la localització de la Glorieta 2 i traslladar-la lleugerament cap a l'est, un centenar de metres aproximadament. La Glorieta 2 es posicionarà segons la sol·licitud de l'Ajuntament.
Contingut 4
L’ajuntament demana que s’estudien els possibles impediments a la circulació dels camions, sobretot en els accessos de les glorietes als camins rurals i accés a la subestació elèctrica i molí fariner del Camí del Plà, entre altres.
Resposta 4:
S'estima. Es considera raonable millorar els entroncaments dels camins de servei amb el viari rural i amb els trams d'accés a glorietes. Així mateix, en el camí del Pla s'incrementarà el gàlib del pas inferior previst per facilitar la circulació directa de camions, per a la qual cosa s’aprofitarà la rasant existent, sense necessitat de pujar-la, perquè les cotes projectades ho permeten.
Nova localització de la glorieta 3 |
Contingut 5:
L’Ajuntament considera que en el tercer tram, la Glorieta 3 s'ha de desplaçar cap al sud fins a l'alineació futura del Passeig Colom i el traçat del bulevard previst en el Sector residencial 8 i 9 del vigent PGOU, però també permetent connectar la futura variant amb el Camí de l’Hort d’Herrera i el Camí de Gandia.
Resposta 5:
S'estima. Tot i que la Glorieta 3 ja preveia la connexió amb el Passeig Colom, un mínim desplaçament cap al sud la faria coincidi amb l'alineació recta del citat Passeig Colom. No hi ha problema per a mantindre la connectivitat del Camí de l’Hort d’Herrera i el Camí de Gandia.
Nou traçat entre la glorieta 4 i la 5 |
Contingut 6:
L’Ajuntament considera en el quart tram (de la Glorieta 4 fins a la Glorieta 5) que per la impossibilitat d'implantar el vial de servei previst en el Sector Urbà Industrial El Teularet s’ha ha de mantindre l'existència d'accessos directes a la CV-50 des de les naus i parcel·les industrials.
Resposta 6:
S'estima. La solució del Projecte Bàsic considerava l'existència d'un vial interior en el polígon El Teularet, i així s'indicava en els plans, però a la vista de l'al·legació de l'Ajuntament i davant la impossibilitat d'executar-lo, es mantindrà l'accés directe de les parcel·les a la CV-50, tal com està avui dia. En tractar-se d'un tram de calçades separades, els únics moviments possibles serien a dretes, tal com ocorre en l'actualitat.
Cal indicar que l’Ajuntament dins de les al·legacions havia demanat la construcció d'un nou accés a l'AP-7, però s’ha desestimat perquè “no forma part de l'actual planificació de carreteres. Per això no pot incloure's en el present Projecte Bàsic el disseny de l'enllaç que permeta aquest accés”.
Elaboració pròpia a partir del pdf de la Direcció General d'Obres Públiques en resposta a les al·legacions presentades per organismes oficials, partits polítics, entitats i associacions. El nostre agraïment a "Cel Fosc" entitat de la qual vam publicar en el seu dia les al·legacions i que ha tingut la deferència d'enviar-nos les respostes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada