El consistori valler, per unanimitat, ha aprovat una Declaració Institucional d'adhesió al comunicat que l'associació Aulodia ha elaborat comptant amb el suport de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), on es defensa de l'Educació Musical. Així mateix es demana que l'educació musical siga present en totes les etapes educatives en cas d’haver futures reformes. La resolució es notificarà a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i a les dues entitats esmentades.
El text aprovat, davant l'eliminació de l'assignatura de Música obligatòria en tercer d’ESO i quedar com a optativa com a "creativitat musical" i l'optativa d'Arts Escèniques, Música i Dansa en quart d'ESO, assenyala que en una terra de música, com és el País Valencia, no te cap sentit eliminar i menysprear la formació que ens permet gaudir, entendre i participar en una fenomen cultural tan arrelat dins de la cultura valenciana com és la Música.
Així, el professorat de Música reivindica la necessitat de continuar formant a l'alumnat en esta matèria, no sols per ser una de les nostres senyes d'identitat com a societat, sinó pels beneficis que aporta, perquè la Música fomenta l'escolta activa, l'atenció, la concentració, el treball cooperatiu, l'esforç i la perseverança, al mateix temps que cohesiona als col·lectius i connecta a les persones. És l'àrea més integradora, inclusiva i transversal.
També la música exerceix un paper fonamental en el manteniment de la llengua, cultura i tradicions pròpies. La seua pràctica, a través del cant, la dansa i la pràctica instrumental, afavoreix el desenvolupament de la capacitat lingüística, expressiva i psicomotriu dels adolescents.
Per últim, el professorat remarca com l'educació musical millora la convivència, desenvolupa l'empatia, l'autonomia i l'autoestima de les persones. Ajuda a desenvolupar la creativitat i la sensibilitat estètica alhora que educa pel bon gust i el sentit crític dels futurs ciutadans.
Un altre aspecte de la música, segons la neurociència, és ser la millor gimnàstica pel cervell, ja que l'activa de manera global i permet guanyar plasticitat, creant noves i millors connexions neuronals. A més, activa la part emocional del cervell, que és fonamental per a poder crear aprenentatges significatius.
Són els motius que al·ludeixen els professors de Música que s´han unit, al costat de músics, progenitors i associacions com Aulodia i la FSMCV per a demanar que es mantinga l'assignatura de Música i la Música en el lloc que es mereixen dins de la nostra cultura valenciana.
Elaboració pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada