El plenari de febrer, en el punt on es decidia l'alternativa millor per a Tavernes, va debatre també l'impacte ambiental que presenta cadascuna de les tres, partint del fet que per la singularitat de la mateixa Valldigna totes afecten mediambientalment la contrada.
El regidor Llàcer, de Compromís, responsable de l'àrea d'Urbanisme, assenyala eixe impacte ambiental de les tres, perquè no valia a considerar, i per això descartava, allò que denominava “Alternativa 0” que no és altra cosa que no fer res.
Les tres alternatives |
Una cosa quedava clara: tots els partits rebutgen l’Alternativa 3, el pas per l’Ombria, amb afecció a l’antic poblat del Ràfol i jaciment de Bolomor, i per on ja transcorre una línia d’alta tensió.
Llacer explicava que la Alternativa 1 encara que no travessa tan enmig de la vall, té un impacte ambiental molt negatiu en les connexions, a més d'afectar tant la zona d’ullals, recordant que estan declarats “espais humits protegits”, com l’enllaç a Borderia, on implicaria una gran quantitat d’expropiacions i actualment hi ha moltes activitats econòmiques en la zona. L'Esquerra es va mostrar a favor d'aquesta alternativa.
Alternativa 2 millorada. A partir de l'encreuament a l'eixida de Tavernes es va pel Camí d'Herrera i no pel de les Lenques, desplaçant cap el nord el tram final |
Llàcer considerava l’alternativa 2 com a més viable en base als informes dels tècnics municipals. No obstant, els tècnics municipals l'han esmenada per millorar-la de manera que resulte una proposta més coherent amb el PGOU i la xarxa
primària que se’n deriva del PGOU, i on es vol conjugar la infraestructura amb la
permeabilització de l’AP7, un dels reptes que té de sempre Tavernes i que tants problemes ocasiona en grans pluges. Aquesta proposta dels tècnics va ser recolzada per Compromís, PP, PSOE i Ciudadanos.
El regidor de Compromís va
recordar que estem en els primers passos d’un projecte que, si va endavant, no voria les
obres fins passar 8/9 anys. Per tant, el carril bici a la
platja més immediat és en el que ja treballa el govern de Compromís de fa uns anys, i està en
avançat estat de gestió al nostre terme dins de la Via Verda Carcaixent-Tavernes-Platja. Llàcer manifestava que si hi
ha l’ajuda de la Diputació podria ser una realitat començar-lo abans d’acabar
enguany.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada