La “Mesa de la Mobilitat, Espai públic i Trànsit” ha représ els treballs en una reunió celebrada al Braç Treballador que va comptar amb la presència de molts regidors del consistori valler, entre ells l'alcalde Sergi Gonzàlez, i Josep Llácer, responsable de Seguretat, aixi com de representants d’entitats valleres. El president Paco Magraner va fer un recordatori dels anys que la Mesa porta treballant, en concret des del 2012, i va considerar com a positiva l’assistència en aquesta primera reunió d’una nova etapa.
La reunió de la “Mesa de la Mobilitat, Espai públic i Trànsit” s’ha celebrat coincidint amb un temps de polèmiques sobre trànsit i mobilitat per les mocions presentades en el plenari ordinari del passat dia 2. El govern de Compromís, tal com hem publicat en aquest enllaç, va desmuntar les acusacions del PP sobre la falta d’estudis i informació al ciutadà en les decisions preses per a la vianalització de la Plaça Major o els aparcaments verds.
La reunió de la “Mesa de la Mobilitat, Espai públic i Trànsit” s’ha celebrat coincidint amb un temps de polèmiques sobre trànsit i mobilitat per les mocions presentades en el plenari ordinari del passat dia 2. El govern de Compromís, tal com hem publicat en aquest enllaç, va desmuntar les acusacions del PP sobre la falta d’estudis i informació al ciutadà en les decisions preses per a la vianalització de la Plaça Major o els aparcaments verds.
El cap de la Policia Local, Miguel Chofre, en la seua intervenció-explicació va deixar ben clar, i ho va repetir, que totes les actuacions “estaven estudiades i ben estudiades” tant per ell com per a l’agent de la policia tècnic en la problemàtica del trànsit, i que també era present en la reunió.
Les explicacions del cap de la Policia Local eren per tant un nou desmentit, el segon en tres però aquest fet pels tècnics, a les acusacions que el PP va fer en el passat plenari quan indicava que les decisions preses pel govern de Compromís quan al trànsit a la ciutat no tenien estudis tècnics.
Miguel Chofre va explicar que, per a determinar actuacions en el trànsit urbà, s’ajuden tant de Google Maps com d'un dron. Això permet a la policia local estudiar amb perspectives diferents els assumptes i, després i per redactar l’informe final que es lliura al regidor responsable de mobilitat de la corporació, els tècnics d’urbanismes traslladen a plànol les propostes perquè en prenga la decisió.
El cap de la Policia Local va ser sincer, i ho va recalcar, que inicialment no era partidari d’establir les zones verdes d’aparcament, però ara confessava que s’ha demostrat que estan funcionant molt bé i l’estan convencent de que, en la pràctica, són una bona mesura.
Aquesta informació es va acompanyar d’un vídeo, mentre el regidor responsable de Seguretat i Mobilitat, Josep Llàcer, de Compromís, li va autoritzar fer públics els informes sobre cada actuació.
LA REUNIÓ
El president Paco Magraner va lliurar als assistents un document resum de les accions que la Mesa ha dut a cap des dels inicis, i quina ha estat la resposta donada per l’Ajuntament en les accions realitzades i explicant el motiu de les no executades.
El punt de l’ordre del dia que tractava la problemàtica del centre urbà i les millores per al ciutadà va suscitar un gran debat, on com a conclusió podem indicar que majorment s’està a favor de donar prioritat al ciutadà front als vehicles. Es considera que la Mesa ha de ser un instrument on s’han de treballar més aquests aspectes i sobre tot, que ha de servir per a presentar propostes i, en conseqüència, poder-les concretar en projectes per a Tavernes.
En aquest context es va presentar i acceptar la proposta que el Pla de Mobilitat de Tavernes passe pel plenari, talment com l'Agenda 21, però es creu que primer s'hauria de tornar a treballar i actualitzar.
La Mesa va rebre com a proposta estudiar la nova normativa de la DGT sobre patinets elèctrics, qüestió que s’abordara en la propera sessió, a celebrar després de Nadal.
Informació pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada