L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 988
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 21.991

dimecres, 26 de novembre de 2014

La regidoria de Foment Local ofereix una xerrada pràctica sobre com comercialitzar la taronja per internet


 
La regidoria de Foment que dirigeix el regidor Josep LLácer de Compromís ens ha oferit una interessant xerrada sobre com vendre en internet el millors dels productes que tenim a Tavernes i la Valldigna: La taronja.

L'acte, que més bé ha estat una classe pràctica formativa, ha tingut lloc en l'Aula Formativa del Braç Treballador i dins de les jornades del "II Cicle d'Economia i Territori". El regidor Josep Llácer ha fet la presentació inicial, mentre Pau Pérez ha introduït el tema i al ponent, Pere Cremades, que ha fet la seua dissertació recolzant-se en un amé i interessant audiovisual.

Pere Cremades ha desenvolupat tot el que pot ser una línia de comerç en internet, començant per temes bàsics com l'embrió d'un projecte d'empresa, on cal atendre el pla de viabilitat i sobre tot estudia el que seria l'oferta, la demanda, i els recursos disponibles per poder atendre l'empresa i les necessitas cara al mercat. 

L'explicació no ha oblidat aspectes legals, la fiscalitat d'aquest negoci, així com aspectes avui dia fonamentals com la protecció de dades, passant després als aspectes administratius de registre, nom de l'empresa així com altres que se'n deriven com administració, la gestió, les inversions i els aspectes econòmico-financer. Perquè no calia oblidar que encara que siga per la xarxa, estàvem parlant d'una empresa. 

I que és una empresa, i més de venta de productes aricoles, sense una marca? Cremades s'ha centrat també en aquesta questió: "la marca es estratègia, identifica el beneficia que podem donar al nostre client" i d'ací la necessitat de potenciar, amb el seu eslogan sempre integrat dins de la marca. 

I ara com Cremades ha dit: "Ja estem a Internet!". I això interessa? És convenient? Les dades son aclaridores: en el 2013, dels 16 a 74 anys 71,6% ha utilitzat internet i entre 16 i 24 anys més encara, la qual cosa dóna idea del potencial: En el el 2013 el comerç electrònic va generar 3432,1 milions, un 29% més que el mateix període en 2012 amb una xifra d'operacions de 54'5 milions. 

I una vegada ja pensats i superats aquests punts, Cremades ha insistit en qüestions com: com volem fer la comercialització i ens hem d'ajudar amb la web, que ha tindre un entorn relacionat amb el producte, i remarcant una situació: internet és ràpid, cal per tant agilitat en la resposta i, sobre tot, potenciar el nostre lloc web i no oblidar de preguntat, de fer que l'usuari ens done els seus suggeriments.

En resum, una classe molt completa, aclaridora i que ha comptat amb l'assistencia de vora vint persones d'ocupacions i interessos molt diferents, des d'agricultors fins a gent de la contrucció o professional tots en l'interés de buscar alternatives per poder defendre el preu de la seua taronja.
-