L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 904
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 17.115

dijous, 13 de setembre de 2012

UN NOU ESCÀNDOL ESQUITXA EL PP: El Tribunal Suprem anul·la totes les adjudicacions locals de Televisió Digital Terrestre (TDT) que va atorgar en el 2006 el PP de la Generalitat Valenciana per la falta de "l'objectivitat i imparcialitat”.




Camps i González Pons
Era president  Francisco i conseller de Relacions Institucionals i Comunicació Esteban González Pons i van adjudicar 42 llicències privades de cobertura local. Eren 14 lots, cadascun de tres canals, i per lot una demarcació territorial  de diversos termes municipals.

Tele Elx, la primera televisió local que va emetre al País Valencià, va quedar fora de les adjudicacions i va denunciar el dictamen. Ara el Suprem li ha donat la raó i entre les raons indica la "manca de les notes d'objectivitat i imparcialitat que és pròpia dels òrgans tècnics de l'Administració".

 
Mitjans afins al PP

Compromís a través de la diputada Mireia Mollà indica que la sentència "
posa fi a un dels majors atacs a la democràcia i a la llibertat d'expressió que s'han registrat a el País Valencià".

Mollà ha indicat que "el Govern de Camps va atorgar les llicències de TDT a empreses que incomplien els terminis d'emissió o el plec de condicions, però comptaven amb el requisit fonamental per al PP: ser mitjans afins a la Conferència Episcopal o a l'extrema dreta, entre els quals es troben també empreses relacionades amb la trama  Gürtel”.


I és que, com ha dit Compromís, un dels grans beneficiats va ser l'empresari José Luis Ulibarri, que va obtenir tretze de les catorze concessions que va atorgar el Consell a través de l'empresa Mediamed. Ulibarri va ser imputat en el 'cas Gürtel'.

Segons Compromís "
González Pons va engegar tota aquesta operació per a perpetuar l'ideari del PP, en adjudicar 40 de les 42 llicències a mitjans de tendència conservadora".

Compromís ha demanat la compareixença del conseller de Presidència, José Císcar, en les Corts perquè explique "quina serà la política que engegue a partir d'ara el Govern del PP".

La sentencia del Tribunal Suprem  implica un nou escàndol polític per al PP, per al president Fabra i per a González Pons.  El PSOE ha indicat que es confirma que les TDT “es van adjudicar amb criteris d’amiguisme, de trames i amb objectiu d'ocultar la realitat, impedint la informació veraç i plural a tots els valencians".
-

Cap comentari: