L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 30 de març del 2022

Ahir va tindre lloc la firma d'actes que permet iniciar ja les obres de l'encreuament del Camí Reial-Goleta Nord en uns mesos

 

Les actes d'ocupació de les terres sobre les quals es construirà la rotonda d'enllaç entre el Camí Reial (la CV-605) i el Camí de la Ratlla es van firmar ahir en l'Ajuntament. Serà pràcticament el penúltim tràmit administratiu i quedarà només l'ocupació definitiva amb el replanteig d'obra i inici d'obres.

La Diputació havia citat els propietaris a una hora determinada, i els afectats han acudit i han firmat les actes alhora que han indicat als tècnics de Diputació presents algunes singularitats de les seues parcel·les o les actuacions que s'haurien de dur amb l'ocupació (refer tanques, etc). L'Ajuntament és un dels propietaris afectats i en el seu nom ha signat l'acta el regidor d'Urbanisme Josep Llàcer.

La firma de les actes d'ocupació de les terres obri la porta a que la Diputació puga iniciar les obres, declarades com a urgents, del projecte “Remodelació de la intersecció del camí de la Ratlla amb la carretera CV-605, en Cullera i Tavernes de la Valldigna (AZ-372)”, cosa que segons es va comentar podria ser qüestió d'uns mesos, quan s'aprovarà l'ocupació definitiva i es firmara l'acta de replanteig d'inici efectiu.

Recordem que la Diputació de València ha adjudicat a l’empresa “Sogeser Facility Services SL” l'execució del projecte que contempla la construcció de la rotonda d’enllaç i tota la remodelació de l'espai físic que ocuparà, amb un valor total superior superior a més de mig milió d’euros amb un temps d’execució de 9 mesos. 
 
 
Unió actual del Camí de la Ratlla amb el Camí Reial, un punt perillós i insegur


El objectiu de l'obra és construir una nova entrada-eixida de la platja de la Goleta des del nord però també millorarà la seguretat viària en eliminar per complet el "punt negre" que forma la intersecció actual en forma de T de la carretera comarcal amb la via local "Camí de la Ratlla". Per aquest punt circulen sobre els 4.000 vehicles al dia, que es multiplica amb escreix durant els mesos d'estiu.

El projecte a executar

Segons el projecte publicat en el seu dia per la Diputació es construirà una nova rotonda, amb un radi sobre els 20 metres, amb illot central que es podrà decorar amb elements vegetals o altre al·lusiu i una via que l’envoltarà de 8 metres d’amplada amb vorades.

I el més característic del projecte és que  la rotonda no es construirà en la intersecció actual  de les dues carreteres, sinó que es desplaça més cap al sud. Això permet seguir un trajecte completament recte perquè s'aparta en aquest tram final de la revolta i del canal de defensa que separa els termes de Cullera i Tavernes.

 

   
Anys de gestions de Compromís per donar solució a un encreuament perillós
 
El Camí de la Ratlla i l'eixida al Camí Reial es va construir coincidint amb les obres del Canal de Defensa, fa per tant més de 30 anys, i al poc de temps, i amb l'augment del trànsit tal como va avançar la urbanització de la Goleta, es va vore la necessitat de millorar l'encreuament.
 
Han estat anys de gestions des del 2011 del govern de Compromís, fins que projecte de la rotonda es va desbloquejar definitivament la passada legislatura després de les diverses reunions de l'aleshores alcalde Jordi Joan i el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer, amb el diputat provincial de l’Àrea de Carreteres i Infraestructures, Pablo Seguí.
 
 
Una de les reunions de Jordi Joan i Josep Llàcer amb el diputat de carreteres
 

Les reunions mantingudes van servir per aconseguir la declaració d'utilitat pública, l'estudi, la redacció del projecte, els informes medioambientals i la licitació i adjudicació del projecte, cosa que es completa en aquesta legislatura amb l'ocupació física dels terrenys, que és la fase final d'un projecte llargament esperat i desitjat per Tavernes.

 

Elaboració pròpia a partir de les publicacions al BOP i de la PCSP