L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 6 d’abril del 2020

INFORMACIÓ ALS AUTÒNOMS: Tramitació telemàtica de les ajudes a partir de dimecres



El volum de sol·licituds d'ajudes extraordinàries a les persones treballadores autònomes és preveu que siguen molt gran. Per tal d'evitar la saturació de les xarxes i servidors de Generalitat Valenciana el procediment de sol·licitud es desenvoluparà en dues fases.

Les ajudes les tramitarà Labora (antic Servef) i seran de 1.500 euros si el negoci ha hagut de tancar o de 750 euros per aquells que no han tancat però presenten una gran disminució d'ingressos. Es poden sol·licitar a partir de dimecres, dia 8.

- Una primera fase

El interessats presentaran únicament l'imprès de sol·licitud abreujada, un document senzill, amb pocs camps, la presentació donarà a el sol·licitant un número d'expedient i data i hora de presentació.

Aquesta serà la data i hora de concessió si en la segona fase la documentació es presenta completa i no cal requerir res.

Amb la presentació de sol·licitud abreujada, el sistema informàtic assignarà a cada persona interessada dia i franja horària per completar la sol·licitud 

- Una segona fase 

El dia i hora assignada les persones interessades completaran la sol·licitud amb la resta de dades necessàries i la documentació preceptiva, segons el decret de convocatòria. Les dades de la sol·licitud abreujada les omplira automàticament pel sistema

Si en aquesta segona fase es completa correctament la sol·licitud, s'entén com a presentada en el dia i hora de la presentació en la primera fase.

En cas que alguna persona interessada, per qualsevol motiu, presente la documentació en un moment posterior al de la cita, li serà serà acceptada, però es considerarà la data del dia i hora en què es complete la documentació.

Si cal requerir a les persones interessades, es prendrà la data de correcció, és a dir, quan l'expedient estiga complet

La presentació inicial a les 9.00 hores del dia 8 d'abril, moment de màxima afluència de sol·licituds, serà amb un model de document abreujat que requereix menys recursos de xarxa. La presentació de la documentació, que sí exigeix ​​un consum important de xarxa, es farà de forma esglaonada.

El començament del termini a 9 del matí s'ha previst per evitar que qualsevol error en els sistemes, no desitjat en cap cas, perjudique les persones sol·licitants i els obligue a romandre davant de l'ordinador des de les 00.00 hores durant tota la nit fins que es pogués solucionar l'incident.

A les 9 del matí el personal de la DGTIC (Direcció General de Tecnologies de la Informació i Comunicació) estarà "de guàrdia" per solucionar qualsevol incident, encara que amb aquest sistema de doble sol·licitud no es preveu que n'hi haja.

Informació facilitada pel senador Carles Mulet de Compromís, en el seu facebook