L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

diumenge, 13 d’abril del 2014

L'aeroport de Castelló, sense avions, ens costa als valencians 46.300 euros al dia, o siga vora 17 milions a l'any.

L'únic avió que ha vist per ara l'aeroport de Castelló: el de l'estàtua de Ripollés
Als valencians i valencianes ens costa 46.300 euros al dia l'aeroport de Castelló sense avions. Això és el que paga la Generalitat Valenciana a Aerocas, l'empresa publica gestora de l'aeroport de Castelló, pel manteniment de la instal·lació que ha fet tres anys des que es va inaugurar, sense que encara cap avió haja passat per la seua única pista i sense una data concreta per a la seua posada en funcionament. 
Cal saber que solament les despeses corrents d'electricitat, neteja, vigilància, etcètera, són uns 13.000 euros per jornada, segons la web sueldospublicos.com. Son vora 17 milions d'euros a l'any, i eixos diners que ixen de les nostres butxaques es retrauen de partides com educació o sanitat. 

El deute de l'empresa pública promotora de l'aeroport, Aerocas, al tancament de 2012 era de 120 milions d'euros. D'ells, 36 tenen venciment l'any que ve. Quant a les pèrdues, el primer any després de la seua inauguració van ser de 8’5 milions, el segon van aconseguir els 7’5 milions, l'any passat s'estima que es van quedar en uns cinc milions i, per a aquest exercici, s'esperen uns nombres rojos d'entorn a 11’4 milions més.

La canadenca SNC-Lavalin és la companyia que ha resultat adjudicatària de la gestió de l'aeroport de Castelló durant les pròximes dues dècades. El contracte té un valor màxim de 25 milions d'euros i compromet a l'empresa a pagar solament quan la infraestructura tinga 1’2 milions de passatgers anuals o més. 
 
Però així i tot hi ha problemes: la consultora Gesnaer, finalista en el concurs, ha presentat un recurs contra l'adjudicació del contracte de gestió i explotació i podria donar-se la circumstància que el procediment es retardara fins al pròxim any.
I mentrestant, paga pueblo paga!: 17 milions d'euros a l'any. Ja es poden espabilar a tancar unitats escolars, a no avançar en la construcció d'hospitals, a endarrerir el pagament d'ajudes a hipoteques o als dependents, o fins i tot a no pagar als Ajuntament per estalviar-los per a un aeroport sense avions.