L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 15 de febrer del 2012

La Generalitat, ¿retallarà i farà més ajustos als servies públics per pagar les deficiències i la seua mala gestió a l’aeroport de Castelló?



La cosa no va de broma, i és que l'aeroport sense avions de Castelló haurà de refer la pista per un error de construcció:  la zona de gir dels avions és massa petita i no es conforme a la direcció tècnica, és massa petita i no compleix la normativa de seguretat, per tant ha de desfer-se i fer-se de nou. El govern valencià vol carregar el sobrecost a la concessionària, que reclama 80 milions per la rescissió del contracte.

El despropòsit de l'aeroport de Castelló cada dia es fa més gran i ara, després de tot el que s’ha dit i s’ha parlat, el president de l'empresa Aeroport de Castelló (Aerocas),  Carlos fabra,  ha admés l’error de càlcul en la construcció.  I això encarirà més el projecte i endarrerirà més l’obertura de la instal·lació, que Fabra havia dit que seria el mes de maig.

L'anunci d'aquest error suposa un sobrecost i arriba quan la Generalitat ha rescindit el contracte amb la concessionària, que reclama a l'administració els vuitanta milions d'euros invertits per un contracte que havia de durar cinquanta anys. El consell d'Aerocas i el govern valencià han defensat la decisió de rescindir el contracte per l'incompliment de les condicions.

Enric Nomdedéu: 'L'aeroport de Castelló ja va nàixer mort'


Hem de començar a parlar de negligència. Hi ha una empresa d'enginyeria que ha fet un disseny que no s'adequa al que marca la llei. Per tant, hem construït un aeroport sense avions, però en cas que volgueren vindre no podrien, perquè al damunt està mal fet”.

Hi ha una concatenació de despropòsits, un darrere l'altre, i un balafiament de cabals públics per a una infrastructura sense futur i que resulta que està mal feta. Això ha de costar el càrrec a algú. El gerent, que és qui ha dirigit el disseny de l'aeroport, ha de plegar ja”.

Només tindria sentit tornar a invertir diners en esta infrastructura si tinguérem damunt la taula contractes que la feren viable. Si no els tenim, per molt que ens diguen que tenen tres avions,  no té cap sentit seguir tirant diners. És una infrastructura que nasqué morta, sense les previsions adequades i, a sobre, està mal feta tècnicament”.

Declaracions d’Enric Nomdedéu, portaveu del Bloc  a l’Ajuntament de Castelló 

- Segons VilaWeb
-