La cosa no va de broma, i és que l'aeroport sense avions de Castelló haurà de refer la pista per un error de construcció: la zona de gir dels avions és massa petita i no es conforme a la direcció tècnica, és massa petita i no compleix la normativa de seguretat, per tant ha de desfer-se i fer-se de nou. El govern valencià vol carregar el sobrecost a la concessionària, que reclama 80 milions per la rescissió del contracte.
El despropòsit de l'aeroport de Castelló cada dia es fa més gran i ara, després de tot el que s’ha dit i s’ha parlat, el president de l'empresa Aeroport de Castelló (Aerocas), Carlos fabra, ha admés l’error de càlcul en la construcció. I això encarirà més el projecte i endarrerirà més l’obertura de la instal·lació, que Fabra havia dit que seria el mes de maig.
L'anunci d'aquest error suposa un sobrecost i arriba quan la Generalitat ha rescindit el contracte amb la concessionària, que reclama a l'administració els vuitanta milions d'euros invertits per un contracte que havia de durar cinquanta anys. El consell d'Aerocas i el govern valencià han defensat la decisió de rescindir el contracte per l'incompliment de les condicions.
Enric Nomdedéu: 'L'aeroport de Castelló ja va nàixer mort'
“Hem de començar a parlar de negligència. Hi ha una empresa d'enginyeria que ha fet un disseny que no s'adequa al que marca la llei. Per tant, hem construït un aeroport sense avions, però en cas que volgueren vindre no podrien, perquè al damunt està mal fet”.
“Hi ha una concatenació de despropòsits, un darrere l'altre, i un balafiament de cabals públics per a una infrastructura sense futur i que resulta que està mal feta. Això ha de costar el càrrec a algú. El gerent, que és qui ha dirigit el disseny de l'aeroport, ha de plegar ja”.
“Només tindria sentit tornar a invertir diners en esta infrastructura si tinguérem damunt la taula contractes que la feren viable. Si no els tenim, per molt que ens diguen que tenen tres avions, no té cap sentit seguir tirant diners. És una infrastructura que nasqué morta, sense les previsions adequades i, a sobre, està mal feta tècnicament”.
“Només tindria sentit tornar a invertir diners en esta infrastructura si tinguérem damunt la taula contractes que la feren viable. Si no els tenim, per molt que ens diguen que tenen tres avions, no té cap sentit seguir tirant diners. És una infrastructura que nasqué morta, sense les previsions adequades i, a sobre, està mal feta tècnicament”.
Declaracions d’Enric Nomdedéu, portaveu del Bloc a l’Ajuntament de Castelló
- Segons VilaWeb
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.