L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.447
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 23.141

divendres, 8 d’agost del 2025

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori licita el PROJECTE CONSTRUCTIU per fases de la variant de Tavernes



La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori de la Generalitat Valenciana ha iniciat el procés de licitació de la redacció dels projectes de construcció de la variant de Tavernes en la carretera CV-50, amb un valor estimat del contracte de 586.248,08 EUR (484.502,55 euros sense impostos) i amb un termini d'execució del contracte de 24 mesos. Les empreses interessades poden presentar ofertes econòmiques fins al 4 de setembre. 

Cal recordar, i tindre present, que estudiar les possibles solucions d'aquesta variant i realitzar l'avaluació ambiental, va ser el objectiu del Projecte Bàsic, que va ser sotmés a Informació Pública i al tràmit ambiental. Eixe projecte bàsic va obtindre la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) en data 12 de juliol del 2023 (DOGV 9660 de 11/08/2023) i va ser aprovat definitivament el 26 de desembre del 2023, amb condicionants que el projecte constructiu ha d'arreplegar, així com també les millores derivades de les al·legacions acceptades.

Per tant, i tal com publicàrem en el seu moment, en tots aquests anys s'estava parlant del projecte bàsic i, una vegada aprovat, s'hauria de procedir a la redacció d'un altre projecte final: el projecte de construcció, que és l'objecte i motiu de la licitació. El traçat que ha d'envoltar Tavernes se situarà al sud del nucli urbà i del riu Vaca, amb una variant de 3,5 km, que torna a unir-se a l'actual carretera en la glorieta existent a l'oest del polígon industrial del Teularet.



La Conselleria, en la licitació de la redacció del projecte de construcció, contempla que l'execució de la variant s'ha de realitzar en fases, amb tres projectes per a la construcció de 3 trams independents amb l'objectiu de facilitar l'execució en fases de l'obra. Cada fase constituirà una obra completa, de manera que en realitat tindrem tres projectes constructius:

- Projecte Constructiu Fase 1: De glorieta 1 a glorieta 4. Tram en variant.
- Projecte Constructiu Fase 2: De glorieta 4 a glorieta 5. Tram de duplicació de calçada existent.
- Projecte Constructiu Fase 3: De glorieta 5 a glorieta 6. Connexió de la CV-50 amb la N-332.

(Nota: preparem i publicarem en un segon article, una detallada descripció de les obres de cada fase) 

Amb eixos condicionats, i quants molts vallers pensarien que només calia iniciar obres, voran ara amb sorpresa que la variant, entesa com a obres a fer, encara no té ni el projecte final constructiu, cosa que fa pensar en bastants anys per endavant perquè s'execute.

 

 

La CV-50 al pas per Tavernes, com és massa sabut, tot un problema per als ciutadans

La licitació, publicada en la Plataforma de Contractació del Sector Públic, assenyala que la CV-50 és una carretera de la Xarxa Bàsica del País Valencià, amb 90 km que uneix les comarques de La Safor, La Ribera Alta, La Foia de Bunyol i El Camp de Túria. S'inicia en Tavernes i finalitza a Llíria, un fet que determine que antigament es coneguera com a carretera Tavernes-Llíria.

Igualment es remarca que al seu pas per Tavernes, la carretera presenta una intensitat mitjana diària sobre 10.000 vehicles, travessa el nucli urbà d'est a oest en uns 2 km. amb calçada única de dos carrils, voreres d'amplada variable i zones d'aparcament en tots dos costats, a més d'encreuaments amb carrers adjacents de molt de trànsit. Aquesta situació genera freqüents i nombrosos problemes de seguretat viària als habitants de Tavernes, a més de soroll i contaminació en el nucli urbà i, d'altra banda, li resta fluïdesa a la circulació dels vehicles que travessen Tavernes.