Cal recordar, i tindre present, que estudiar les possibles solucions d'aquesta variant i realitzar l'avaluació ambiental, va ser el objectiu del Projecte Bàsic, que va ser sotmés a Informació Pública i al tràmit ambiental. Eixe projecte bàsic va obtindre la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) en data 12 de juliol del 2023 (DOGV 9660 de 11/08/2023) i va ser aprovat definitivament el 26 de desembre del 2023, amb condicionants que el projecte constructiu ha d'arreplegar, així com també les millores derivades de les al·legacions acceptades.
Per tant, i tal com publicàrem en el seu moment, en tots aquests anys s'estava parlant del projecte bàsic i, una vegada aprovat, s'hauria de procedir a la redacció d'un altre projecte final: el projecte de construcció, que és l'objecte i motiu de la licitació. El traçat que ha d'envoltar Tavernes se situarà al sud del nucli urbà i del riu Vaca, amb una variant de 3,5 km, que torna a unir-se a l'actual carretera en la glorieta existent a l'oest del polígon industrial del Teularet.
- Projecte Constructiu Fase 1: De glorieta 1 a glorieta 4. Tram en variant.
- Projecte Constructiu Fase 2: De glorieta 4 a glorieta 5. Tram de duplicació de calçada existent.
- Projecte Constructiu Fase 3: De glorieta 5 a glorieta 6. Connexió de la CV-50 amb la N-332.
(Nota: preparem i publicarem en un segon article, una detallada descripció de les obres de cada fase)
Amb eixos condicionats, i quants molts vallers pensarien que només calia iniciar obres, voran ara amb sorpresa que la variant, entesa com a obres a fer, encara no té ni el projecte final constructiu, cosa que fa pensar en bastants anys per endavant perquè s'execute.
La CV-50 al pas per Tavernes, com és massa sabut, tot un problema per als ciutadans
La licitació, publicada en la Plataforma de Contractació del Sector Públic, assenyala que la CV-50 és una carretera de la Xarxa Bàsica del País Valencià, amb 90 km que uneix les comarques de La Safor, La Ribera Alta, La Foia de Bunyol i El Camp de Túria. S'inicia en Tavernes i finalitza a Llíria, un fet que determine que antigament es coneguera com a carretera Tavernes-Llíria.
Igualment es remarca que al seu pas per Tavernes, la carretera presenta una intensitat mitjana diària sobre 10.000 vehicles, travessa el nucli urbà d'est a oest en uns 2 km. amb calçada única de dos carrils, voreres d'amplada variable i zones d'aparcament en tots dos costats, a més d'encreuaments amb carrers adjacents de molt de trànsit. Aquesta situació genera freqüents i nombrosos problemes de seguretat viària als habitants de Tavernes, a més de soroll i contaminació en el nucli urbà i, d'altra banda, li resta fluïdesa a la circulació dels vehicles que travessen Tavernes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.