La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, com ja hem informat, contempla en la licitació de la redacció del projecte de construcció de la variant de Tavernes, una execució en tres fases que constituïsquen, cadascun, una obra completa. Per tant tindrÍem tres projectes constructius:
- Projecte Constructiu Fase 1: De glorieta 1 a glorieta 4. Tram en variant.
- Projecte Constructiu Fase 2: De glorieta 4 a glorieta 5. Tram de duplicació de calçada existent.
- Projecte Constructiu Fase 3: De glorieta 5 a glorieta 6. Connexió de la CV-50 amb la N-332.
Expliquem cadascuna dels fases:
- Projecte Constructiu Fase 1: De glorieta 1 a glorieta 4. Tram en variant.
- Projecte Constructiu Fase 1: De glorieta 1 a glorieta 4. Tram en variant.
- Projecte Constructiu Fase 2: De glorieta 4 a glorieta 5. Tram de duplicació de calçada existent.
- Projecte Constructiu Fase 3: De glorieta 5 a glorieta 6. Connexió de la CV-50 amb la N-332.
Expliquem cadascuna dels fases:
- Projecte Constructiu Fase 1: De glorieta 1 a glorieta 4. Tram en variant.
Fase 1: Inici de la variant |
![]() |
Fase1: Glorieta 2 |
![]() |
Fase1: Glorieta 3 |
A partir d'aquest punt, la nova CV-50 discorrerà entre camps de cultiu en forma de variant,
fins a arribar a la glorieta existent entre el nucli urbà i el polígon industrial del municipi. En aquest tram de variant es preveu l'execució de dues glorietes (2 i 3), que permetran connectar amb els camins existents.
- Projecte Constructiu Fase 2: De glorieta 4 a glorieta 5. Tram de duplicació de calçada existent.

Fase 2: De glorieta 4 a glorieta 5
La variant es connectarà a la glorieta existent entre el nucli urbà i el polígon industrial del municipi (Glorieta 4), però aquesta glorieta es mantindrà igual, amb el disseny actual. A partir d'eixa glorieta 4 ja existent, la CV-50 discorre contigua al polígon industrial i aprofitarà la calçada existent. En aquest tram es preveu el desdoblament de la via, a la qual se li dotarà d'un caràcter urbà, mitjançant zones enjardinades.
Des de la glorieta existent (Glorieta 4) cap al nucli urbà de Tavernes, es projecta l'execució d'un carril cicle-per als vianants a nivell de la calçada existent de la CV-50.
Després de passar la zona del polígon, s'executarà una nova glorieta (Glorieta 5), que se situa en l'extrem del polígon, abans del pas inferior sota l'AP-7. En l'actualitat en aquest punt existeix una glorieta, però s'executarà una nova de majors dimensions que dispose de més capacitat.
Es mantindrà el pas inferior sota l'AP-7 però amb una nova configuració de carrils: 2 carrils en sentit Tavernes de la Valldigna i 1 carril en sentit N-332.
- Projecte Constructiu Fase 3: De glorieta 5 a glorieta 6. Connexió de la CV-50 amb la N-332
Finalment, en el projecte bàsic es preveu la connexió de la CV-50 amb la N-332 mitjançant una nova intersecció, tipus glorieta (Glorieta 6). Es mantindrà el ramal que permet l'accés directe de la CV-50 a la N-332 sentit Alacant, sense necessitat de passar per la glorieta, així com el ramal directe que prové de la costa cap a Tavernes de la Valldigna.
I per a quan penseu què estarà?

Com hem dit, hi ha un termini de 2 anys per a presentar la redacció dels projectes de les tres fases de contrucció després de l'adjudicació d'aquesta redacció, amb la qual cosa ens podem anar perfectament a finals del 2027/principi 2028 com a mínim. I s'hauran d'aprovar també pels tècnics de la Generalitat que, pensem, els revisaran amb lupa.
Després vindrà la licitació, adjudicació, execució dels projectes, que no sabem si seran els tres al mateix temps o cadascun individualitzats, l'un darrere l'altre, amb la qual cosa encara s'allargaria més en el temps el tindre tota la variant acabada. O siga que... 6, 8 anys?.
I pensar que en l'any 2010, en precampanya electoral, el PP ens deia que la circumval·lació era cosa d'uns mesos.... ja han passat 15 anys!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada