Som 20 milions els valencians els que usem el tren de rodalies a
l'any. Cal adequar i modernitzar les rodalies valencianes, però això implica una inversió, reconeguda pel mateix govern de Rajoy, de 3.000 milions.
I el govern de Rajoy només contempla 400.000 euros per a estudis i 9 milions en actuacions diverses en tot el territori en els Pressupostos Generals de l'Estat del 2017. Unes quantitats vergonyoses i discriminatòries per als 20 milions d’usuaris valencians de rodalies a l'any i més si comparem amb altres territoris.
I el govern de Rajoy només contempla 400.000 euros per a estudis i 9 milions en actuacions diverses en tot el territori en els Pressupostos Generals de l'Estat del 2017. Unes quantitats vergonyoses i discriminatòries per als 20 milions d’usuaris valencians de rodalies a l'any i més si comparem amb altres territoris.
Mentre Rajoy destina, segons els PGE, 1.556
milions d'euros per a la xarxa de Rodalies de Madrid i li aportarà 126,3
milions per al seu Consorci Regional de Transports.
En Rodalies de Catalunya, el Govern de Rajoy té previst
invertir enguany 397 milions. Tampoc és comparable amb Madrid però molt i molt
millor que els valencians.
Les altres grans infraestructures ferroviàries
Igual de gran i de greu és la discriminació del govern de Rajoy (PP) en la inversió en les grans infraestructures (Corredor Mediterrani, Corredor al Nord...). El total de 509 milions previst pel Ministeri de Foment
per a 2017 és el pitjor des de fa molts anys i és una gran discriminació respecte
altres territoris. Ho expliquem.
Els PGE destinen 189 milions per al Corredor Mediterrani en
territori valencià. Això vol dir que deixa pendent el 70% de la inversió
necessària perquè, segons el propi Ministeri de Foment, fan falta 614 milions.
Eixa inversió fa riure si la comparem amb altres projectes similars. Els 189
milions valencians només són el 25% del que el Govern invertirà enguany en el corredor
a Galícia (728 milions) i és la mateixa quantitat que invertirà en el corredor
a Portugal: 189 milions, però ací és per a una línia que el govern lusità no
vol i no invertirà res en el seu territori. Per tant, una línia que acabarà en la frontera
probablement en una estació fantasmagòrica que ningú usarà.
La comparativa ix més malparada si mirem el que
dedica el govern de Rajoy al conjunt dels corredors: 1.364 milions a la resta d’Espanya
enfront als 189 valencians. Per molt que diga i rediga i prometa i reprometa,
no existeix cap interès en el Govern central ni en les inversions per al
corredor mediterrani ni en altres infraestructures ferroviàries.
Un altre cas que ho demostra: els pressupostos contemplen
per al tram Sagunt-Terol-Saragossa 8 milions d'euros, o siga nou vegades menys
que els destinats a la connexió Chamartín-Atocha a Madrid.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada