El Govern de Múrcia, presidit per Pedro Antonio Sánchez, del PP, ha aconseguit del Ministeri de Foment que li enterre més metres de vies de l'AVE en la seua arribada a la capital murciana.
Foment havia previst soterrar 1.100 metres, però un nou acord de fa poc suposa que desapareixen 1.500 metres de vies en superfície i altres mil metres en rampa, amb la qual cosa s'amplia fins als 1.800 metres els soterrats, molt més del que el Ministeri de Foment tenia previst donar a la Regió de Múrcia.
El Ministeri de Foment que dirigeix Ana Pastor (PP) va intentar “colar” a Múrcia una solució “provisional” per a l'arribada de l'AVE com les que s'han executat a Alacant i València, però mentre ací els governs del PP van callar i van accedir, les institucions murcianes del PP li han obligat a canviar.
Oferta de baix cost
Ací a València, com hem dit, va succeir el contrari: la suspensió “sine die” del Parc Central va ser ben acceptat pels anteriors governs de la Generalitat (PP) i de l'Ajuntament de València ( també del PP).
L'última oferta del Ministeri de Foment per al Parc Central de València va ser al novembre i segons els governs d’ara era una presa de pèl. I és que dotze anys després de la signatura del conveni del Parc Central (23 de febrer del 2003), i onze anys de l'adjudicació del projecte de l'Estació Central, el Ministeri de Foment llançava una oferta “low cost” amb reducció a la meitat del cost de les obres, de 2.800 a 1.420 milions.
Aqueixes rebaixes s'aconseguien eliminant les estacions d'Aragó i Universitat, executant un túnel d'accés a un només nivell i no en dos com estava previst i amb executar les obres en tres fases.
Mentrestant Bilbao, Vigo, Barcelona, Madrid o Múrcia segueixen amb els seus respectius soterraments de vies, pagats pel Ministeri de Foment. I ací a València, Madrid ens segueix considerant ciutadans de segona… ¿o de tercera?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada