Bloc-Compromís reclama de fa dècades la gratuïtat de l'AP7 |
La postura de la Generalitat, qualificada d'incongruent per Compromís, va ser donada a conèixer per la consellera d'Infraestructures, Isabel Bonig, en demanar la gratuïtat de l'AP-7 a partir de 2019, precisament quan acabe la concessió de Aumar que ha gaudit de la gestió durant 42 anys. La proposta va ser defensada per la consellera valenciana a Madrid en una conferència organitzada per l'Associació Espanyola del Transport.
I ho feia precisament pocs dies després que el PP hagués rebutjat - el passat 8 d'octubre- una proposició no de llei (PNL) en el Congrés dels Diputats que sol·licitava, entre altres assumptes, "una baixada del 14% del peatge de l'AP-7 anul·lant l'últim augment i recuperant els descomptes pactats en la pròrroga de la concessió, sense que es puga prorrogar novament en 2019".
El portaveu de Compromís en les Corts, Enric Morera, ha manifestat que "les paraules de Bonig tenen molt poc crèdit, perquè ha incomplit la seua paraula i va votar en contra d'una PNL de Compromís que demanava un rescat gradual de l'autopista. L'intel·ligent seria recuperar la concessió del peatge amb els diners que s'estalvien de construir les variants de Benissa o de la Safor".
Per a Morera les paraules de Bonig són "una cortina de fum per a preparar una futura pròrroga, perquè les grans empreses són les que marquen les polítiques del PP i del PSOE".
Fent història, cal recordar com el PP ha utilitzat l'AP-7 com un arma llancívola i sempre en el seu interès. En aqueix context quan governava Zapatero, va presentar una PNL per a demanar el rescat del peatge que va ser retirada quan va arribar Rajoy al poder. El “pitorreo” va arribar al màxim grau quan EU va presentar en les Corts el text del PP i aquest el va votar en contra quan era la seua proposta.
I ho feia precisament pocs dies després que el PP hagués rebutjat - el passat 8 d'octubre- una proposició no de llei (PNL) en el Congrés dels Diputats que sol·licitava, entre altres assumptes, "una baixada del 14% del peatge de l'AP-7 anul·lant l'últim augment i recuperant els descomptes pactats en la pròrroga de la concessió, sense que es puga prorrogar novament en 2019".
El portaveu de Compromís en les Corts, Enric Morera, ha manifestat que "les paraules de Bonig tenen molt poc crèdit, perquè ha incomplit la seua paraula i va votar en contra d'una PNL de Compromís que demanava un rescat gradual de l'autopista. L'intel·ligent seria recuperar la concessió del peatge amb els diners que s'estalvien de construir les variants de Benissa o de la Safor".
Per a Morera les paraules de Bonig són "una cortina de fum per a preparar una futura pròrroga, perquè les grans empreses són les que marquen les polítiques del PP i del PSOE".
Fent història, cal recordar com el PP ha utilitzat l'AP-7 com un arma llancívola i sempre en el seu interès. En aqueix context quan governava Zapatero, va presentar una PNL per a demanar el rescat del peatge que va ser retirada quan va arribar Rajoy al poder. El “pitorreo” va arribar al màxim grau quan EU va presentar en les Corts el text del PP i aquest el va votar en contra quan era la seua proposta.
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada