L’Associació Ciutadania i Comunicació (Acicom), l'Associació de Publicacions Periòdiques Valencianes, l'Associació d'Editors del País Valencià i la Unió de Periodistes Valencians, entre altres, pretenen fomentar la comunicació en valencià en premsa, ràdio, televisió i Internet i han iniciat la campanya sota el lema “Millora la teua dieta mediàtica, consumeix publicacions valencianes”,
El president de Acicom, Josep Ignaci Pastor, ha explicat que la campanya, que serà permanent, va començar ahir dijous amb tres accions singulars destinades a combatre la política de les administracions valencianes "en contra de la llengua de la Comunitat"
La primera acció consisteix en l'emissió de falques publicitàries a la xarxa d'emissores municipals valencianes en què coneguts personatges com l'escriptora Carmen Amoraga, l'humorista Xavi Castillo o l'actriu Rosana Pastor insten els ciutadans a canviar el seu "dieta" i consumir informació en valencià.
A més, abans de finalitzar la setmana es posarà en marxa la pàgina web quioscvalencia.info, un aparador que mostrarà les capçaleres de la premsa en paper i digital escrita en valencià, des d'on es podrà accedir mitjançant enllaços a tots aquests mitjans de comunicació.
La campanya es completa amb accions a les xarxes socials d'Internet per fomentar les subscripcions a les publicacions en valencià, amb el doble objectiu d'augmentar la lectura en aquesta llengua i assegurar la viabilitat econòmica dels mitjans de comunicació "que enriqueixen la dieta mediàtica" .
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada