L’AVE ha arribat avui a les nostres terres, i ho fa ¡¡18 anys!!! després d’arribar a altres llocs i territoris de l’Estat. Primer a Zeviya, i després a Valladoliz, que per alguna cosa governaven Gonzalez i Aznar i no cal dir d’on eren.
I damunt, els governs centrals de Madriz han prioritzat l’AVE, el tren d’alta velocitat, per davant de les connexions de rodalia o les línies de mercaderies tan necessàries per l’economia valenciana. Un AVE que, no ho oblidem, impulsat pel PP i pel PSOE, respon a una idea d’Espanya, la seua, central i absoleta, on tot ha de passar primer per Madriz, encara que siga econòmicament insostenible.
Atenció: no és que estem en contra que l’AVE arriba al nostre país, però no podem oblidar-nos del desdoblament de la línia Castelló-Tarragona, o del Corredor Mediterrani, vital per a l’economia valenciana, o del tren Gandia-Dénia-Alacant.
I damunt, els governs centrals de Madriz han prioritzat l’AVE, el tren d’alta velocitat, per davant de les connexions de rodalia o les línies de mercaderies tan necessàries per l’economia valenciana. Un AVE que, no ho oblidem, impulsat pel PP i pel PSOE, respon a una idea d’Espanya, la seua, central i absoleta, on tot ha de passar primer per Madriz, encara que siga econòmicament insostenible.
Atenció: no és que estem en contra que l’AVE arriba al nostre país, però no podem oblidar-nos del desdoblament de la línia Castelló-Tarragona, o del Corredor Mediterrani, vital per a l’economia valenciana, o del tren Gandia-Dénia-Alacant.
I preguntem si potser haurem d’esperar 18 anys més, encara que aquestes infrastructures siguen molt més importants per als interessos i l'economia dels valencianes que anar a Madriz. I preguntem també si en el moment de recessió de pressupostos públics hi haurà diners per a aquestes infraestructures, les que connecten els valencians amb Europa.
Avui ha estat el primer viatge de l’AVE on han participat el president Camps i el ministre de Foment, José Blanco. I no podem d’estar-nos de recordar que les obres, que compten amb el vistiplau de Francisco Camps, eixe president tan valencià, tenen un impacte ambienta gravíssim, ataquen l’Horta i tot perquè ací, a València, les coses no s’han fet com en Madriz o Barcelona, on el tren s’ha soterrat, com ha recordat avui el portaveu de Compromís, Enric Morera.
En aquest context, Compromís ha defensat que es mantinga la connexió ferroviària amb Madriz mitjançant trens com l’Alaris “també per qüestió de preu, perquè no tot el món pot permetre’s el luxe d’anar a Madrid en l’AVE i cal que es donen oportunitats a tot el món per a viatjar”.
I mentrestant, i mentre tot el mon parlarà el bo i millor de l'AVE, cap ministre del PSOE ni cap conseller del govern de Camps ens explicarà als valencians i les valencianes perquè s’han canviat inversions d'infraestructures valencianes, per què tenim carreteres sense acabar, per què no tenim trens que connecten les nostres comarques, per què paguem l’autopista i un llarg etcètera.
I mentrestant, i mentre tot el mon parlarà el bo i millor de l'AVE, cap ministre del PSOE ni cap conseller del govern de Camps ens explicarà als valencians i les valencianes perquè s’han canviat inversions d'infraestructures valencianes, per què tenim carreteres sense acabar, per què no tenim trens que connecten les nostres comarques, per què paguem l’autopista i un llarg etcètera.
¿Parlar de l’AVE? Tots ja en sabem massa. Ja hi ha mitjans que s’encarreguen de repetir-nos les bondats tots els dies mentre amaguen la realitat de la manca d’infraestructures que pateix el País Valencià.
I ho tornem a dir per si no ha quedat clar: Sí a l’AVE, però un SÍ més gran a la bona connexió amb la frontera francesa, que ens uneix al gran mercat d’Europa, al Corredor Mediterrani, als trens de rodalies Gandia-Alacant o Xàtiva-Alcoi o a una ronda de circumval·lació de Tavernes o un desviament de la autovia que facilite l’entrada a la nostra platja pel nord. I vorem, vorem, quants anys tarden!!
I ho tornem a dir per si no ha quedat clar: Sí a l’AVE, però un SÍ més gran a la bona connexió amb la frontera francesa, que ens uneix al gran mercat d’Europa, al Corredor Mediterrani, als trens de rodalies Gandia-Alacant o Xàtiva-Alcoi o a una ronda de circumval·lació de Tavernes o un desviament de la autovia que facilite l’entrada a la nostra platja pel nord. I vorem, vorem, quants anys tarden!!
- Fotografia d'Europa Pres.
-
1 comentari:
No oblidem que molts analistes, grups socials i les forces de l'oposició progressista valenciana han plantejat la contra a un model de transport car, de fort impacte ecològic, i amb un relatiu i dubtós impacte en l'economia valenciana.
La línia d'AVE servirà per acostar les classes altes madrilenyes a Levante (com es podia llegir en la premsa de la Meseta). L'AVE, un tren de transport de directius i passatgers no afectarà el trànsit de mercaderies ni a l'economia vinculada.
Si que suposarà l'augment del preu del viatge amb tren entre València i Madrid per la desaparició del Alaris, i pagarem poc més de 70 euros per trajecte.
I mentre, els valencians de a peu, que poc se'ns ha perdut per Madrid (no oblideu que no té platja) no podem anar a Alacant en tren o seguim pagant l'AP7,etc.
Publica un comentari a l'entrada