L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:937
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 21.499

dimarts, 7 d’octubre del 2025

AEMET anuncia canvi d'oratge a partir de demà dimecres on dona avís groc a la nostra zona. Empitjorament a partir de dijous

 

AEMET anuncia com a previsió que a partir de demà dimecres s'espera que arribe un episodi de “pluges intenses, persistents i amb tempesta” al Mediterrani. Existeix una certa incertesa sobre l'evolució del temps per a eixos dies, per la qual cosa haurem d'estar pendents de les futures actualitzacions. 

Avui dimarts tindrem estabilitat quasi total a Espanya amb l'anticicló sobre la península, encara que en el sud del País Valencià es poden donar ruixats aïllats. Demà dimecres AEMET ens dona avís groc en la nostra zona per pluges que poden ser de 30 litres en una hora, però el dijous es produirà un canvi de temps “important” amb precipitacions “fortes o localment molt fortes i acumulats de pluja significatius”, sobretot en zones costaneres de l'àrea mediterrània peninsular i Balears, detalla AEMET. 

Aquest episodi important d'inestabilitat començaria el dijous, continuaria el divendres i, encara que amb menor intensitat, podria prolongar-se durant el dissabte. 

Aquestes pluges es produirien per l'avanç d'un tàlveg i la seua combinació amb vents humits de llevant en superfície sobre les regions mediterrànies on poden superar-se els 100 litres. Encara hi ha molta incertesa, i alguns escenaris no descarten que del tàlveg puga despenjar-se una DANA. L'agència recorda que encara existeix “incertesa” sobre l'evolució exacta del fenomen, a l'espera d'analitzar com es comporten els diferents models de predicció en els pròxims dies.