L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.104
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 37.433

dimarts, 7 de juliol del 2020

El col·lector i vial de la platja: Els 6 anys de prohibició en inversions no impediren a Compromís impulsar les obres. (Capítol 2 de3: Per fi el col·lector!)

Resum d'abans: La primera part deiem que en arribar Compromís-PSOE-EU al govern (juny  2011) trobaren que no hi havia projecte de col·lector, no hi havia autorització de Costes ni de Confederació per abocar les aigües a la mar, no hi havia diners per a les obres i no hi havia els terrenys ni cap expedient per aconseguir-los.

Fins el 2017 Tavernes va tindre prohibit fer inversions

El govern de Jordi Joan va haver d'iniciar de zero el treball perquè el PP no havia començat res de res des del 2006. Es van aconseguir els permisos i es va redactar un primer projecte pel carrer Blasco Ibáñez amb cost de vora 3 milions. Una llosa molt gran per a un Ajuntament que el PP havia deixat en la ruïna, i amb un coeficient de deute del 125%. El ministre Montoro (del govern del PP) obliga a fer un Pla d'Ajust molt estricte amb prohibició de fer inversions.

Aquest aspecte és molt important i moltes vegades s'oblida: Pla d'Ajust, cap inversió i només pagar deute (18 milions) als bancs. Prohibició total de fer obres amb els diners propis.

La demagògia del PP ha arribat  al punt  que, moltes ocasions, afirma que Compromís va tindre paralitzat 6 anys el col·lector, que va arrancar tard. Un engany als ciutadans i una mentida! Millor seria que explicaren que el Pla d’Ajust imposat pel seu govern de Rajoy, va prohibir i impedir a l’Ajuntament invertir en obres durant més de 6 anys. també que expliquen que el Pla d'Ajust venia obligat per la ruïna en que ells deixaren l'Ajuntament.


Dos imatges que són història: inicia del col·lector abril 2019

Malgrat els entrebancs, el sacrifici dels vallers i valleres i la bona gestió econòmica del govern de Compromís, obtenia el fruit quan, gràcies al bon resultat econòmic del 2017,  el govern de Jordi Joan i Tavernes es va lliurar del Pla d’Ajust. El 2018, amb una Hisenda sanejada, es van iniciar obres amb recursos propis. I es va reprendre amb força el col·lector i vial. Això s’ho callen, com es callen la ruïna amb la qual van deixar l’Ajuntament.

El temps de la prohibició, Compromís no va parar i el va aprofitar per millorar el  projecte. Se li va encomanar a TYPSA un estudi que va concloure que la millor opció era construir el col·lector per davall d’un nou vial en la zona perimetral del "Sector 13".

El projecte final del col·lector contempla executar el vial perimetral del 2004.

Es redacta un segon projecte millorat que contempla el vial previst en el PGOU del 2004, que el PP mai no ha iniciat, per comunicar les platges valleres. I s'inclou, la reurbanització del carrer Blasco Ibáñez i carrers adjacents i un tanc de tempesta per dur l'aigua de pluja a la Séquia Mare i amb ús agrícola.

El PP va votar en contra del projecte del col·lector (novembre 2015)

El nou projecte amb les millores de TYPSA va ser aprovat en el plenari de novembre del 2015. I només un partit va votar en contra: el PP.  Els seus arguments foren aclarits i tombats pel Secretari de l'Ajuntament, però ells no canviarien el seu vot en contra. Continuaven sense interès pel col·lector. Ho podeu recordar en aquest enllaç.

Calia també aconseguir els terrenys del vial. El mateix alcalde Jordi Joan, com a diputat en Corts Valenciana, impulsava el 2017 un canvi en la LOTUP que facilitava a tots els ajuntaments valencians poder accelerar els tràmits administratius a l’hora d’ocupar els terrenys per executar obres públiques municipals, com el vial i col·lector. I quin partit va votar en contra en les Corts? També el PP.


Alguns pocs propietaris van recórrer l’ocupació directa de la LOTUP, i van demanar al jutge que paralitzara les obres. El jutge no ho va considerar perquè el vial estava previst dins del PGOU del 2004, encara que el PP no havia impulsar mai la seua execució.

El plenari de juny del 2018 va debatre i va aprovar els diners que calia per a executar el vial. Cal remarcar que només Compromís va votar a favor d'assignar els diners per a executar el vial.

Compromís va aconseguir aprovar el projecte de vial, adjudicar-lo a Hidraqua i disposava dels diners per a les obres. Abans d’acabar l’any 2018, el plenari aprovava el pla plurianual per a  pagar la despesa del col·lector, adjudicat també a Hidraqua.

Les obres conjuntes, del vial i col·lector, adjudicades a la mateixa empresa es van iniciar l’abril del 2019. Ara un any després, tot i la pandèmia pel mig, està acabada a primera fase, i la segona ben encaminada.

No volem acabar, sense dir que la segona fase del col·lector importa 1’5 milions d’euros, i l’exalcalde Jordi Joan va gestionar i aconseguir que la Generalitat es fera càrrec d’executar i pagar l’obra. Les últimes noticies que tenim és que el projecte està acabat i una vegada feta la supervisió del projecte pels tècnics de la Direcció General de l'Aigua, falta iniciar el procés administratiu per licitar i adjudicar les obres,


Continuarà el dijous amb la tercera part i final.

Tota la informació està obtinguda dels plenaris municipals.  Es pot comprovar la veracitat acudint a les actes de les sessions.