Tavernes ha presentat la memòria valorada per poder iniciar el Pla Edificant en els quatre col·legis públics de la ciutat. El govern de Compromís va prometre en un passat plenari que
abans d’acabar la legislatura presentaria a la Conselleria d'Educació les memòries
valorades de les actuacions que s'han d'executar als quatre CEIPs públics de Tavernes.
I ho ha complert, perquè les memòries valorades ja estan en la seua destinació.
El govern de Compromís va informar al consistori en un
passat plenari que la primera memòria valorada del Sant Miquel, presentada a la
Conselleria ja fa temps, havia estat un bon treball, fet amb tot tipus d’atenció, fins i tot amb visites als tècnics
de Conselleria perquè es volia fora el model on basar-se per a fer les memòries
valorades dels demes col·legis públics, cosa que així ha segut. En la fotografia superior una reunió amb Conselleria per tractar el Pla Edificant.
Ara els ha tocat el torn dels centres Divina Aurora,
Magraner i Alfàndec, que aquesta setmana
s’han presentat en la Conselleria, i on tots els quatre centres plegats
suposarà un inversió per millorar les escoles de Tavernes superior als 7
milions d’euros.
Sant Miquel: la memòria valorada contemplava un
conjunt d’actuacions amb un valor superior a 1 milió d’euros per a efectuar
millores en les aules, l’habilitació d’un ascensor per a facilitar
l’accessibilitat al centre educatiu, l’ampliació del gimnàs, el menjador i la
planta baixa de l’escola, la millora de la tanca exterior i l’enderrocament i
reconstrucció del mur de contenció de la zona de jocs, tot seguint com hem dit les
directrius marcades per la Conselleria en les visites efectuades.
Divina Aurora: Es preveuen obres per valor superior als 3
milions, on la memòria preveu una sala polivalent d’usos múltiples, amb 90
metres de superfície, l’habilitació de l’aula informàtica de 75 metres, la
biblioteca de 50 metres, un gimnàs i
aules de recolzament per a Primària i Educació Especial de 25 metre, un aula
polivalent de 50 metres per educació infantil a més d’altres per a usos dels
equips docents, alhora que es reubicarà l’entrada principal per complir amb l’accessibilitat
i la instal·lació d’un ascensor.
Magraner: les obres programades tindrien un valor de 2’3
milions, i serien per a la habilitació d’un menjador per a 90 alumenes, sala d’usos
múltiples, aula per educació especial i aules de reforç a primària, així com també un gimnàs integrat a l’espai cobert de la
pista esportiva i espais auxiliars en els vestidors. Les previsions d’instal·lacions
es contemplen amb una biblioteca i els despatx de la direcció i cap d’estudi.
Alfàndec: es contemple obres per valor de 800.000 amb la instal·lació de dos sistemes d’ascensor,
nous lavabos al pavelló infantil, lavabos adaptats i per al professorat, la modificació
de l’accés nord per complir amb l’accessibilitat així com millores en finestres
del pavelló infantils. Es contempla també un gimnàs al primer mòdul amb vestidors,
lavabos, magatzem i una sala per a la caldera.
El Pla Edificant de la la Conselleria d’Educació s'executa
amb la col·laboració dels ajuntaments per a acurçar els terminis d’execució i
així donar millor solucions a les necessitats dels centres educatius
valencians. Totes aquestes previsions d’obres s’haurien d’executar en la
legislatura 2019-2023 que comença el mes que ve.
Els consistoris, com ha fet Tavernes, prepara les memòries
valorades i els projectes de cada centre per a agilitar els terminis. Una
vegada entregades les valoracions, la Conselleria d’Educació dona el
vist-i-plau definitiu al projecte i subvenciona les actuacions de millora a
realitzar.
L'IES Jaume II el Just
Falta presentar la
memòria valorada de l’IES Jaume II el Just, pràcticament acabada, i que es confia a fer en uns pocs dies. Com hem
dit en moltes ocasions el govern de Compromís es va trobar amb la sorpresa, amb el canvi de govern de la Generalitt, que el PP no havia escrit cap document ni redactat res al respecte de la reforma, amb la qual cosa determinar la conveniència de reformar o construir de nou, ha necessitat de treballs previs i estudis detallats de la situació de l'institut.
La solució final, com hem dit ja, és construir un centre nou, des dels fonaments.
Això implica haver de traslladar tot l’institut i per tant s’han d’habilitar
els espais on s’ubicaran les aules mentre dura la nova construcció i això no un
problema de fàcil solució són moltes aules, molts alumnes i molts professors
els afectats.
L’Ajuntament ha de presentar, junt a la memòria valorada, el pla
i el lloc d’ubicació de l’aulari, un pla
en el qual el govern municipal de Compromís fa unes setmanes que treballa en
acord amb la Direcció del Centre.
2 comentaris:
És un poc incomprensible que el CEIP Sant Miquel, l'únic centre que mai s'ha remodelat, el més vell i que cau a troços siga el que tinga el menor pressupost assignat. No estaria de més que passàreu per allí a vore'l i es plantejàreu si portarieu als vostres fills i filles aun centre tan vell i amb les infrastructures tan abandonades.
Aquesta qüestió se li hauria de plantejar als tècnics arquitectes i aparelladors que han fet el treball de valoracions i les propostes de millora. Nosaltres sempre confiem en els tècnics, siguen en arquitectura, medicina o educació. Mai no posem en dubte el seu criteri. I si no estem mal informats, els treballs valoratius s'han fet en estudis d'arquitectura externs a l'Ajuntament.
Publica un comentari a l'entrada