L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

divendres, 9 de març del 2018

Una molt bona noticia per a Tavernes: la Generalitat licita la redacció de la ronda de la ciutat.


La Conselleria d’Habitat i Obres Públiques ha tret a licitació la redacció del projecte de la variant de Tavernes, una nova via que unirà la Comarcal CV-50 amb la carretera nacional N-332.

El preu total de licitació és de 202.675 euros i segons el DOGV, que publica avui la licitació, l’empresa a la qual se li adjudique aquesta redacció té un termini de dos anys per a presentar el projecte.

Una bona noticia per a Tavernes i que arriba després de les múltiples gestions del govern de Compromís, i especialment de l’alcalde Jordi Joan i el regidor d’Urbanisme Josep Llácer, que han gestionat aquest projecte davant la Direcció de Carreteres de la Conselleria.

Les múltiples gestions realitzades, almenys ens consten fefaentment més de cinc reunions en els darrers mesos, han tingut com a fruit aquesta publicació en el DOGV i que obre la porta a l’execució de la variant, l’obra coneguda popularment entre els vallers com a “la ronda de circumval·lació de Tavernes”.

Doncs, no Sr. Vidal ni prompte, ni mai amb el PP

No amb el PP


La noticia arriba després d'anys i anys de promeses sempre incomplides dels anteriors governs municipals i de la Generalitat del PP, que ara fa vora quinze anys van informar d’un projecte, que després es va dir s’adjudicava en abril del 2006, i que mai s’ha dut a cap.

Inicialment i abans de l’execució del pla urbanístic del Vergeret, hi havia una reserva dotacional de 28 metres d’amplària per on havia de passar la ronda. El PP va autoritzar que la urbanització del Vergeret es “tragara” la reserva de la ronda, de manera que ja no es va poder contemplar mai cap projecte per on estava previst de fa dècades. La fotografia de davall ens mostra una part del terreny per on tota la vida estava previst vida que passara la ronda, precisament per eixa reserva de 28 metros.

En l’any 2004 el PP, amb la desfeta urbanística ja feta, va presentar un projecte de carretera de circumval·lació que s’havia de construir aprofitant part del llit del Vaca. De fet, en els primers esborranys del que havia de ser el projecte la carretera estava rallada en plànols per dins del riu, pensant que eixe terreny quedaria lliure després de la canalització.

Com es sabut el projecte de canalització i millora del Vaca, redactat, aprovat i en fase de licitació, va ser paralitzat i posteriorment anul·lat pel govern de M. Rajoy unes setmanes abans de la seua adjudicació. La ronda de circumval·lació es va quedar en res de res. Un exemple més del desastre de gestió dels anteriors governs municipals.

Per aci estava previst que anara la ronda, abans que el Vergeret es menjara quasi tots els 28 metros previstos


Quien la sigue, la consigue


Això diu el refrany, i després de quedar ben palés el gran “fiasco” del PP en la variant de Tavernes i la impossibilitat d’executar-la perquè el projecte del riu no s’anava a executar,  el govern de Compromís es va reunir amb la Direcció de Carreteres per tal de buscar una solució al greu problema que representen 18.000 vehicles diaris circulant per dins del casc urbà, en la CV-50.

La idea base que va sorgir, vist les impossibilitats existents i el poc ample que té la Valldigna en la zona del casc urbà valler, va ser realitzar un desviament de l’actual carretera, venint d’Alzira, a l’altura d’Asfalts Chova, per l’altre costat del riu Vaca, que aniria a parar seguint la zona del Tol·lo i Camí Herrera fins a una eixida a la N-322.

Es preveuen unes connexions amb l’actual carretera per facilitar l’entrada a Tavernes, que podria estar a l’altura de la rotonda de les oliveres o bé per la ronda final del Passeig Colom. Tots aquests aspectes tècnics es resoldran durant la redacció del projecte.

L'execució final no serà cosa de dos o tres anys. Pot durar cinc, sis o més anys. Però almenys la redacció del projecte ja s'ha sotmés a licitació. 


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Es pot discrepar amb el pensament únic imperant i pensar que aquesta circumval·lació contribuirà a la destrucció de la natura de la Valldigna? Primer va ser la maleïda olor nocturna, després l'alta tensió, i ara una carretera, asfalt. Quan deixareu de pensar sols en els vostres interesos i començareu a pensar en els interesos de tots els sers vius? Tal vegada quan l'espècie humana materialista i depredadora del planeta desperte, ja siga massa tard.

Anònim ha dit...

Efectivament, com quan tu uses detergent per escurar i llavar la roba, gastes piles per als aparells, agafes el cotxe per a desplaçar-te, o llances les tovalletes de paper al water, uses paper d'alumni per embolicar-te l'entrepa, el microones per calfar-te la llet i mils i mils coses més.

Quan pensaràs en els interessos de tots els éssers vius i no només amb els teus? Si vols la pregunta feta d'una altra forma: Quan fem el camí de tornada a les cavernes?