Ahir van començar les
obres del viaducte sobre el riu Xúquer dins del treballs de la variant Cullera-Favara
de la N-332 i que tindran una durada de 4 dies.
Les obres, com hem dit,
corresponen a la variant Cullera i Favara de la N-332, que es convertirà en l’Autovia
A-38 com a continuació dels trams Sollana-Sueca. Com ací hem explicat en altres
notícies, la nova autovia transcorre pels termes municipals de Sueca, Cullera,
Favara i Tavernes, i aquest tram té una longitud de vora 9 quilòmetres, pensat
per a una velocitat mínima de 100 km/h.
Una vegada estiga
acabada aquesta variant quedarà pendent el tram Favara-Tavernes que permetrà connectar
amb l’autovia que ja hi ha en el terme de Gandia fins vora Xeresa, amb la qual
cosa es podrà arribar més ràpid i millor a València.
A l’acte d'inici del viaducte van assistir representants
de la demarcació de carreteres del ministeri, delegat del govern, alcaldes i
regidors de les localitats afectades, essent el regidor d’Urbanisme, Josep
LLácer, qui va representar l’Ajuntament de Tavernes.
El viaducte té 216 metres
i un pes de 1.800 tones, format per elements metàl·lics de 30 metres de
llargària que es munten sobre unes plataformes mòbils autopropulsades que es
coordinen telemàticament de manera que s’avance l’estructura fins la posició
definitiva. En conjunt, una obra complexa d’enginyeria.
Extracte de la notícia
publicada a “El Periòdic.com”. Foto "El Periòdic.com".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada