L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dijous, 22 de gener del 2015

Tavernes, la Valldigna i la Safor es queden sense millora del transport públic per culpa del PP que ha votat en contra del Pla de Mobilitat de la comarca.



El PP en els Corts Valencianes va impedir ahir, amb la seua majoria absoluta, aprovar una proposició no de llei presentada per Compromís que instava al Consell de la Generalitat a engegar un Pla de Mobilitat de la Safor-Valldigna.

Cal indicar que la proposta de Compromís es basava en el Pla de Mobilitat de la Safor-Valldigna aprovat per unanimitat en la Mancomunitat de Municipis de la Safor. El pla, per a més burla als usuaris de la comarca, va comptar amb una subvenció d'11.000 euros de la Generalitat perquè realitzara l'estudi bàsic de millora de la xarxa d'autobusos amb l'objectiu de donar millor serveis a la ciutadania i acabar amb el caos actual del transport.

El caos de transport públic que tenim a la Safor-Valldigna és evident en l'estudi presentat per la Mancomunitat en el 2012 després de molts mesos de treball. El document indicava la falta de parades, la descoordinació de línies per a realitzar trasbordos , la pèssima qualitat dels autobusos que circulen per la Safor-Valldigna, la falta d'itineraris a les platges a l'estiu i la necessitat d'establir serveis nocturns a determinades zones i èpoques de l'any. 

L'estudi apostava per un òrgan de gestió amb capacitat d'ordenar a les concessionàries d'autobusos l'adopció de mesures i canvis, amb la qual cosa es podria incrementar el nombre de passatgers, un fet que beneficiava també a les mateixes empreses. 

Ja des del primer moment la cosa no va anar massa bé, i quan l'estudi es va presentar a la Conselleria d'Infraestructures esta pràcticament no li va fer ni cas: es va limitar a aprovar ajudes perquè els ajuntaments senyalitzaren les parades d'autobusos, però no va aprovar la proposta més important que era la creació d'un òrgan gestor del transposte públic per a tota la comarca. 

Vist això i l'actuació de la Conselleria, Compromís va portar el Pla de Mobilitat aprovat pels pobles de la Safor-Valldigna a les Corts Valencianes. El resultat ja l'hem dit: la majoria absoluta del PP ha rebutjat la proposta i ha negat un projecte que ha portat anys de treball i estudis.


Compromís ha qualificat “d'absurd” que el PP es negue a tramitar la proposició simplement pel fet que la presentava Compromís, i més quan havia estat aprovada per tots els grups polítics de la Mancomunitat de la Safor-Valldigna.

Compromís ha manifestat que la proposta presentada era de mínims on estàvem tots d'acord, com ha reconegut el PP, i no s'entén la postura de no recolzar-la simplement per una qüestió política.