L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimarts, 31 de juliol del 2012

INFORME: Amb el PP ¿Quo vadis, educació pública?. O al PP no li importa ni gens ni miqueta l’educació pública, i els números ho demostren.



Si diguem que l'educació pública importa ben poc al PP i al seu govern valencià, no haurem descobert les Amèriques i més si hem de fer cas de les xifres: aquest curs s'han perdut 1.720 places docents respecte al curs passat, la qual cosa suposa una retallada acumulada de 4.145 places docents des del curs 2009-10.

Aquest mateix mes la Generalitat ha acomiadat a 7.000 interins, dels quals només tornaran a ser contractats sobre els 3.000 per al pròxim curs. El sistema educatiu públic es ressent i perd qualitat a passos engegantits i açò no ho diu la gent de la Cotorra, sinó els sindicats, el professorat i tots els indicadors de qualitat i rendiment acadèmic. 

No oblidem ací que el govern del PP de la Generalitat Valenciana, al contrari de la resta d’autonomies, no ha volgut mai implicar-se i prendre part en l’informe PISA, que marca la solvència, el rendiment i altres paràmetres del sistema educatiu. ¿Per què? Pensem que números parlen i la resposta està molt clara: Any rere anys el sistema publica està més deteriorat i el rendiment dels nostres escolars deixa molt que desitjar.

La planificació de la Conselleria d'Educació, segons FETE-UGT, “és deliberada i respon clarament a la seua política neoliberal de privatitzar la gestió i el servei públic educatiu, optant per afavorir la concertació i la iniciativa privada”.

El procés pensem està clar i no cal ser un linx per a captar-ho: Ara retallem professors i unitats escolars, després es tancaren centres educatius i seran substituïts pels centres concertats denominats “centres d'iniciativa social”.

La destrucció d'ocupació es concentra principalment en el professorat del cos de Secundària, sobretot de les especialitats comunes, però les jubilacions que es produeixen en el sistema, més de 2.000 cada curs, així com la congelació de les oposicions docents no s'han compensat en el sector docent valencià públic.

A més de la “dràstica reducció de llocs de treball any rere any”, el sindicat va criticar que amb les ocupacions actuals el sistema educatiu “perd qualitat”. De les més de 7.200 vacants oferides en l'adjudicació del divendres passat —quasi 3.000 places docents per a mestres i 4.300 places docents per a professors de Secundària i altres cossos—, quasi 800 places són a temps parcial (300 per a mestres i 489 per a professors) i 385, són places itinerants o compartides entre diversos centres (282 per a mestres i 103 per a professors).

Aquest percentage del 10% de les places totals oferides a temps parcial (mitja jornada) i una mica més del 5% itinerants o compartides per diversos centres indica la progressiva perduda de qualitat en l'ocupació i, per extensió, en el sistema educatiu valencià.
-
-