Si ahir publicàvem que el Pla Edificant en els centres públics de primària estava paralitzat de feia 2 anys, avui cal dir que la mateixa sort s'esdevé en els dos instituts de Tavernes que no han vist avançar ni un milímetre la gestió dels seus projectes, de reforma integral en el cas de l'IES Jaume el II el Just, i de millora en el IES Valldigna.
El cas de l'IES Jaume II el Just és més cridaner i sagnant per a la comunitat educativa del centre i Valldigna en general, més encara després que l'Ajuntament, a petició de la Conselleria d'Educació, va renunciar a la delegació de les competències per executar el projecte de rehabilitació integral dins del Pla Edificant. Hi havia el convenciment que amb això, i el fet que era la Conselleria qui passava a ser l'única responsable de redactar el projecte, s'acceleraria la licitació i adjudicació de les obres de tot el procés de rehabilitació.
El canvi d'Administració responsable, d'Ajuntament a la Conselleria, segons anunciava en abril del 2024 l'aleshores director general
d'Infraestructures Educatives de la Generalitat del PP-Vox, Rafael
Valcárcel, implicava millores en el plantejament general del projecte i de
les obres, amb una acceleració de tràmits perquè, segons deia, en quatre anys el
nou centre seria una realitat.
Però tot el conjunt de promeses i visites, fins i tot amb publicacions triomfals en Facebook des del PP de Tavernes, les obres de l'IES Jaume II el Just, es queden per ara en "no res". I mes greu: és bon indicador de la voluntat de la Generalitat el fet que per aquest 2025 només ha contemplat 250.000 euros en el seu pressupost del total d'11'5 milions en que es van valorar les obres fa uns anys i que, presumptament amb la pujada de preus de la construcció incrementaran bastant aquest valor. El temps passa, i la Generalitat/Conselleria d'Educació com hem dit únic responsable de tota la reforma integral, tampoc no ha informat de cap cronologia de previsió d'obres durant els pròxims anys, ni tan sols els conceptes en que es gastaran els 250.000 euros consignats enguany.
En el cas de l'IES la Valldigna les millores havien de solucionar problemes de filtracions en el pavelló esportiu i els vestidors, a més d'alguna millora menor en les instal·lacions. La Conselleria va confirmar que les obres passarien a dependre de la Direcció Territorial en ser de menor quantia del milió d'euros, perquè que la Direcció General s'encarrega dels grans projectes, els de més quantia. No cal dir que fins ara no se'n sap res.

I amb preguntes fetes al sector educatiu de Tavernes i fonts fiables ens hem assabentat, almenys així ens ho han dit, que l'anterior director general, Sr. Valcarcel, va confirmar que la Conselleria no disposava dels diners que calia per assumir els costos de les actualitzacions de preus dels projectes dels centres i instituts inclosos al Pla Edificant al País Valencià. Per tant, amb la renúncia de l’Ajuntament a la delegació de competències de l’IES Jaume II el Just, els 11'5 milions consignats servirien per dotar l’increment de les partides del projectes dels centres públics de primària vallers.
Això, si és així, ha estat per ara un engany a Tavernes i a l'Ajuntament que va renunciar com se li demanava a la delegació, però eixos diners no s’han aplicat a Tavernes per ara. Cal suposar que els 11’5 milions s’han quedat dins del pressupost de la Generalitat però no sabem en què s'han aplicat. Ara sempre queda l’esperança que encara estiguen consignats en la partida com a IES Jaume II el Just i no s’hagen dedicat a altres coses.
I com a anècdota cal dir que la DANA d'octubre sempre es manifesta omnipresent en totes les reunions, demandes i/o sol·licituds d'obres als responsables de Conselleria d’Educació: “és que la DANA... no podem per la DANA..." . El trist episodi de pluges i destrosses ho tapa tot, però la DANA va ocórrer fa 10 mesos i la Generalitat PP-Vox va assumir el govern en juny del 2023, fa dos anys i dos mesos...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada