L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.545
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 56.010

dilluns, 1 de setembre del 2025

AEMET activa avís groc en la nostra zona per pluges fortes que es poden donar la pròxima matinada


L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET ) ha activat l'alerta groga per pluges a partir de la pròxima mitjanit en tot el litoral sud de València, Valldigna inclosa per tant, amb una previsió d'acumulats de més de 20 litres per metre quadrat en una hora i que poden anar acompanyats de tempestes. 

AEMET indica que és fenomen "típic de setembre" i se sol donar de "matinada", per això l'alerta s'activa a la mitjanit i finalitza a les huit del matí de demà dimarts. Els ruixats, si es produeixen, poden ser localment "d'intensitat forta", però la probabilitat és baixa.

La causa d'aquest canvi sobtat cal buscar-la en una entrada d'aire fred en altura i un vent que bufarà de l'est i del nord-est i que entrarà en contacte amb el vent feble de ponent de la matinada, procedent de la superfície terrestre, i això afavoreix la convecció i les pluges.

La previsió és que les pluges més importants caiguen en la mar, però sense descartar que algunes precipitacions tempestuoses poden arribar a terra i deixar abundant aigua.