La situació de les obres del tren va sorgir en el passat ple ordinari de juliol a preguntes del PP que s'interessa per l'estat d'execució del projecte. Potser la pregunta venia obligada per les manifestacions uns dies abans de l'alcaldessa Lara Romero que havia anunciat en el Levante-EMV la represa de les obres de l'estació per al 25 de juny, en base al cronograma que assegurava ja havia activat RENFE per a una primera fase d'execució de sis mesos de durada.
En el ple del passat 8 de juliol responent al PP assenyalava que "les obres de Renfe es posen en marxa, estan ja in situ. I dir que la primera fase seguint el cronograma que ens han facilitat inclou l’actuació integral en el pas subterrani, la solució tècnica al problema del nivell freàtic. I altres millores que començaran per garantir una infraestructura més segura i funcional", i amb la insistència de que eren obres de RENFE i no d'ADIF.
L'alcaldessa assegurava que s'executarien "seguint el cronograma que ens han facilitat" però en el plenari no va ser més explicita, ni en cap moment va explicar res del cronograma. Això si, va dir que el president de RENFE té anunciada una visita a l'estació i que "informarà a tots, i allí es concretarà el cronograma".
I un mes després...
Hem esperat esdeveniments. Han passat vora un mes des de l'anunci de la represa el 25 de juny, però fins al moment actual no es veu moviments importants en les obres de l'estació. Això sí, els usuaris han pogut observar alguns treballadors realitzant algunes tasques semblants a neteja, retirada d'elements que es va quedar de l'obra abandonada, i uns vehicles aparcats dins del recinte, però allò que podem considerar obres grans d'execució... res.
El PP arran de les paraules de l'alcaldessa va assenyalar que això els recordava massa a la inversió de 235.000 euros anunciada el febrer del 2024 i que mai no es dugué a cap. El partit de l'oposició deia que, vora un any i mig després, les tasques a fer eren molt semblants a les que aleshores va difondre àmpliament la premsa: escomeses d'aigua per a sanejaments, millores en la il·luminació d'andanes i accessos, reparació de desperfectes en la via 2 pel rebaix en el nivell freàtic i, finalitzar el sistema estructural del nou pas inferior inacabat. Així es podria retirar el sistema de bombes per buidar l'aigua del forat del futur pas inferior.
Som a l'estiu, mal temps per a obres. No sembla que el termini de sis mesos es vaja a complir i caldrà esperar a la visita del president de RENFE per concretar l'inici de les obres o si encara més l'acabament de la nova estació va per a llarg. Recordem que es van iniciar en juliol del 2021, es van paralitzar en gener del 2023 i d'aleshores ençà tot ha estat promeses, anunci de cercar nova empresa contractista, etc i etc.
En resum una situació que, segur i ben segur no es donaria mai en estacions com Gandia o Cullera, mentre ací a Tavernes els usuaris pateixen totes les incomoditats, problemes i molèsties... i el que és més greu quan a seguretat: haver de travessar les vies per a canviar d'andana, be per a pujar o bé per a baixar dels trens, segons siga el sentit en que circulen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada