L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.296
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 30.897

dimarts, 17 de juny del 2025

Quatre muntanyers del Centre Excursionista fan el cim del Pedraforca (2.506 m) al Pirineu català

 

Els quatre muntanyers del Centre Excursionista (Lluís Ferrando, Javier Malagueño,  Vicent Tuso i Paco Cuñat) han assolit el cim d'aquest pic de 2.506 metre, tan emblemàtic del Pirineu català, al parc nacional d'Aigües-Tortes i Estany de Sant Maurici. Té una forma molt característica, de forca, d'ací el seu nom,  amb dues carenes paral·leles que s'uneixen per un coll, amb un Pollegó Superior (2.506,4 metres) i el Pollegó Inferior (2444,8 metres).

 

 Els muntanyers vallers es desplaçaren a la zona el passat divendres, dia 13, per a preparar l'ascensió des del Refugi  "Lluís  Estasen"  (1.668 metres d'altitud), al qual hi arribaren eixe mateix dia.

L'ascensió 

El dissabte, dia 14, els va caldre matinejar perquè l'eixida es va marcar a les 6'30 hores, de bon matí, cap al coll del Verdet. Ací trobaren una primera part que no comporta gran dificultat, però en arribar al Coll  començava la part mes tècnica, rocosa i empinada. En alguns llocs de l'itinerari hi ha instal·lades varies guies amb cordes per poder assegurar l'ascensió. 

 

Després de dues hores de pujada, arribaren a la part final a uns pocs metres del cim. Aquesta part final és molt més rocosa i comportava molta precaució, però va ser superada pels muntanyers. Desprès de tres hores caminant per senders i zones rocoses molt tècniques arribaren al cim on es troba el monòlit indicatiu del Pedraforca. Els quatre muntanyers soltaren la tensió mentre gaudien d'uns paisatges i vistes meravelloses, amb la consegüent pujada d'adrenalina que suposava haver aconseguit un nou repte. 

 


La tornada 

Una tornada no exempta de dificultat i que la dugueren a cap per la cara oposada, travessant la denominada  "tartera del Pedraforca , un barranc de pedres soltes molt inestable, per continuar després i seguir la ruta circular,  per arribar al refugi a la una del mig dia.

 

Culminaven així una ruta espectacular pels Pirineus per la diversitat de paisatges,  zones espectaculars i amb la satisfacció d'haver coronat una muntanya tan emblemàtica com és el Pedraforca.