Les demandes del govern
municipal de Compromís i dels seus representats a Madrid a ADIF, amb l'exigència de que l’entitat
pública del govern de Rajoy millore l’estació del tren de Tavernes, sembla
ser que han fet “moure
fitxa” als responsables de les obres.
La pressió,
augmentada per les noticies publicades als mitjans de comunicació sobre la
falta de seguretat i perillositat de l’estació, han fet que
alguna cosa es moga a ADIF. Així arran de tota aquesta pressió el departament
de comunicació de RENFE ha confirmat que s’està acabant el projecte per a licitar
les obres dins del pla d’accessibilitat que l’any que ve es pensa dur a cap en
diverses estacions valencianes.
La resposta d’ADIF diu que l’actuació a Tavernes seria una
de les més importants quan a inversió, cosa res estranya quan pensem que s’han
de modificar tant les andanes com l’edifici,
a més d’un pas inferior per als passatgers que evite creuar les vies.
Així es van quedar les vies en el 2010 i així estan: per travessar-les |
Compromís ha fet en
aquest darrer any una aposta ferma perquè la millora de l’estació siga una
realitat quan abans millor. Fa uns mesos, el regidor d’Urbanisme, Josep Llàcer,
i els arquitectes de l’Ajuntament visitaven l'estació amb el cap d’Instal·lacions,
Carlos López de Ocáriz, i tècnics de Renfe, i els feien arribar les demandes del
govern municipal valler i exigir, a més, que dins de l’avantprojecte d'obres s’inclogués
l’accessibilitat i seguretat de l’estació, entre altres mesures (vore foto superior).
A banda d’això, i com ha
publicat la premsa diària com ací mateix, les reivindicacions pujaren un graó
més quan els senadors de Compromís interpel·laren al govern de Rajoy, que al cap i a la fi és el màxim responsable d'ADIF, amb un
conjunt d’exigències d’actuacions alhora que explicaven el munt de deficiències
de l’estació, entre elles i com a més greus el haver de travessar les vies i la
falta total d’accessibilitat.
Esperem que eixa noticia per a obres l'any que ve no siga una
promesa, com les que ens han venut des de l’any 2001 i que mai
no han estat executades. L’única actuació va ser en el 2010 i que va ser un nou
desgavell: traslladar el pas per damunt de les vies des del centre de l’estació
a un extrem de l’andana.
Elaboració pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada