El tram anunciat d'autovia Favara-Tavernes va per a llarg. Ni el govern de Rajoy l'ha contemplada en els pressupostos 2017, ni hi ha cap previsió d’execució. Això vol dir que res de res d'eliminar el punt negre del
Massalari, amb la d’accidents mortals que ja hi ha hagut, o construir eixa promesa
entrada nord a la nostra platja que es faria des de la nova autovia, caldrà que l'oblidem per ara.
L'estadística en el Massalari és esgarrifosa: en l'última dècada cinc accidents mortals s'han produït entre els quilòmetres 238 i 239 de la N-332, sense oblidar quantitat d'accidents amb ferits, com el del 2013 amb sis ferits en un mateix xoc. Però son dades que ni el ministeri de Foment ni el govern de Rajoy tenen en compte.
Fa un mes, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va visitar les obres de l’autovia A-38 entre Cullera i Favara. Com tothom sap, es treballa de fa anys en l'ampliació de l’actual nacional en Autovia A-38, i el projecte contemplava arribar fins a Tavernes, cosa que permetria el desplaçament a València per una autovia de doble carril, amb els beneficis evidents per als nostre veïns.
Però el tram Favara-Tavernes va per a llarg segons va deixar clar la visita del ministre. Anys i anys de projectes i promeses, però no hi ha diners i l’ampliació es quedarà a Favara, si és que finalment hi arriba....
L'estadística en el Massalari és esgarrifosa: en l'última dècada cinc accidents mortals s'han produït entre els quilòmetres 238 i 239 de la N-332, sense oblidar quantitat d'accidents amb ferits, com el del 2013 amb sis ferits en un mateix xoc. Però son dades que ni el ministeri de Foment ni el govern de Rajoy tenen en compte.
Fa un mes, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va visitar les obres de l’autovia A-38 entre Cullera i Favara. Com tothom sap, es treballa de fa anys en l'ampliació de l’actual nacional en Autovia A-38, i el projecte contemplava arribar fins a Tavernes, cosa que permetria el desplaçament a València per una autovia de doble carril, amb els beneficis evidents per als nostre veïns.
Però el tram Favara-Tavernes va per a llarg segons va deixar clar la visita del ministre. Anys i anys de projectes i promeses, però no hi ha diners i l’ampliació es quedarà a Favara, si és que finalment hi arriba....
I la burla la tenim en els Pressupostos Generals de l’Estat, que contemplen per aquestes obres una partida de 8 milions, igual que els darrers anys però.... calen més de 100 milions per a dur a cap tot el tram anunciat d’autovia. O siga, és complicat fins i tot que el tram Cullera-Favara s’acabe.
I aquesta setmana pressupostos en el Congres. Però no es fàcil que s'arregle res amb les esmenes, perquè el govern de Rajoy no té cap interes ni tampoc els diputats valencians del seu partit que, com a bons serfs, votaran allò que l'amo els diga. I segur que serà que no! O siga com feren amb el paralitzat projecte del riu Vaca.
Ara esperem que ací, en el plenari, la sucursal local de Rajoy no li demane a l’Ajuntament que execute pel seu compte la transformació en autovia amb diners municipals, ni tampoc que presenten una moció a la Diputació perquè se’n faça càrrec de l’ampliació. Com ja han fet amb altres obligacions de la Confederació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada