El conveni de rodalies signat per la Generalitat amb el govern d'Espanya en el 2010 amb el nom de "Pla d'Infraestructures de Rodalies" per al País Valencià preveia una inversió del govern estatal de 3.400 milions d'euros.
Les previsions prompte es van convertir en paper mullat amb l'arribada de Mariano Rajoy al govern d'Espanya el 2011 (¿Us recorda alguna cosa del projecte del Vaca?). Així durant el seu mandat i les retallades en inversions fetes als valencians, les inversions en rodalies han sigut 6’5 milions, el 0,44% del total invertit a Espanya, segons un informe elaborat per la Càmera de Contractistes de la Comunitat Valenciana.
La Generalitat reclama en la província de València, les demandes vigents afecten a la C-1 amb
el desdoblament Cullera-Gandia; la C-2 amb el restabliment del servei de
rodalies Xàtiva-Moixent. En la C-3 la duplicació i electrificació de
via en el tram València-Bunyol i en la C-6, València-Castelló, la petició és l'extensió dels serveis de rodalies a Vinaròs i de forma immediata a Benicàssim.
A Alacant es demana la prolongació del servei en el corredor del Vinalopó i que els combois arriben a Elda i Villena, amb ampliació de servei a 190.000 persones. També la modernització de la línia fèrria Alcoi-Xàtiva, sobre la qual existeix un conveni específic entre el ministeri i la Generalitat signat en 2009 que no ha tingut cap desenvolupament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada