La moció de Compromís, aprovada al Ple
del Congrés, és conseqüència de la interpel·lació urgent al ministre de
Foment, Iñigo de la Serna, on s'instava al Govern a comprometre’s amb una
programació detallada de les obres i amb la dotació pressupostària
suficient a través dels pressupostos generals de l’Estat de 2017.
La iniciativa s’ha aprovat amb només tres abstencions i sense cap vot
en contra i exigeix redactar una estratègia d’impuls de noves
activitats logístiques, en la qual es justifique la ubicació de les
infraestructures d’acord a la interoperabilitat de la xarxa amb els
ports i les zones logístiques i les estratègies europea i estatal.
En la defensa de la moció, el portaveu de Compromís al Congrés, Joan
Baldoví, ha destacat com d’oportú resulta aprovar el calendari real de
les obres “el mateix dia que coneixem que les exportacions valencianes
van assolir el 2016 un màxim històric, amb més de 28.000 milions
d’euros, dels quals el 70% d’aquestes exportacions van a Europa”.
El diputat valencià ha alertat de la necessitat “d’una programació
detallada de les obres, que els pressupostos generals de l’Estat diguen
quines quantitats es destinaran al corredor, així com de dotar el
projecte ferroviari d’un coordinador tècnic que tinga unes atribucions i
que vigile que tots aquests compromisos es compleixen. És el moment que
els valencians puguem exportar i puguem competir en igualtat de
condicions”.
1 comentari:
Tant de bo, tant de bo; però m'he anat adonant que la resistència passiva de l'Administració és infinita.... i para mostra: la laminació del riu Vaca que de necessaria i urgent en 2011 ha passat a supèrflua.
Publica un comentari a l'entrada